Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/07-1_U01 | Podejmowanie decyzji w zakresie projektowania i budowy stanowisk spawalniczych. Ocena produktywności, możliwości robotyzacji i mechanizacji procesu technologicznego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
---|
ZIIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
ZIIP_2A_U23 | ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu nowych, produktywnych technik w spawalnictwie, wspomagania komputerowego technologii spawania oraz monitorowania procesów. |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności pracy w grupie podczas zajęć laboratoryjnych. |
Treści programowe | T-W-1 | Elektrotechnika w spawalnictwie |
---|
T-W-2 | Produktywność technologii spawania |
T-W-3 | Oprzyrządowanie pomocnicze w zakładach przemysłowych |
T-W-4 | Spawanie plazmowe |
T-W-5 | Spawanie elektronowe |
T-W-6 | Procesy zmechanizowane i zrobotyzowane |
T-W-7 | Wspomaganie komputerowe w spawalnictwie |
T-W-8 | Monitorowanie procesów spawalniczych |
T-L-2 | Komputerowe projektowanie technologii spawania |
T-L-8 | Zwiększanie produktywności w spawaniu półautomatycznym |
T-L-1 | Techniki komputerowe w projektowaniu konstrukcji spawanych |
T-L-5 | Rozwiązania mechatroniki w spawaniu GMAW |
T-L-7 | Monitoring procesów spawalniczych |
T-L-4 | Ocena jakości i produktywności przygotowania krawędzi |
T-L-6 | Kontrola łuku spawalniczego w procesie GTAW |
T-L-3 | Analiza ekonomiczna procesów spawalniczych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |