Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_IJZ/14-1_U01 | Sudent ma umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz w kontekście zarządzania jakością, identyfikacji i analizy problemów jakości przy wykorzystaniu poznanych narzędzi i metod |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U06 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji |
---|
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U20 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów jakości z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Rozwiązywanie zadań związanych z metodą SPC |
---|
T-A-6 | Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Kaizen i 5S |
T-A-5 | Rozwiązywanie zadań związanych z metodą AWO |
T-A-4 | Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Poka -Yoke |
T-A-2 | Rozwiązywanie zadań z 7 "nowych" narządzi zarzadzania jakością |
T-A-1 | Wprowadzenie i rozwiązywanie zadań z 7 "tradycyjnych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością |
T-P-1 | Wprowdzenie do projektu |
T-P-2 | Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego; |
T-P-5 | Prezentacja sprawozdania z projektu |
T-P-3 | Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych. |
T-P-4 | Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia: ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków |
---|
M-3 | Projekty: metoda projektów |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą |
---|
S-5 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studentów projektu |
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć w postaci ćwiczeń przedmiotowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student wykazuje podstawowe umiejętności identyfikacji i analizy problemów zwiazanych z jakością oraz interpretacji uzyskanych wyników analizy w kontekście zarządzania jakością przy wykorzystaniu wybranych narzędzi zarządzania i sterowania jakością. Potrafi wyciągać proste wnioski z przeprowadzonych analiz. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |