Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_C06_U01 | Potrafi zastosować w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U24 | ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych |
---|
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U13 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIIP_1A_U05 | ma umiejętności w zakresie zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejetność przygotowania, analizy oraz prezentacji składników otoczenia dla wybranej firmy. |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejetności przygotowania biznesplanu nowego przedsięwzięcia. |
C-6 | Umiejetność identyfikacji kluczowych części struktury organizacyjnej. |
Treści programowe | T-W-13 | Przywództwo w organizacji |
---|
T-A-6 | Współczesne koncepcje i metody zarządzania: przykłady firm wykorzystujących w swojej dizłalności koncepcję - outsourcingu, reengineeringu, benchmarkingu, lean managementu oraz time based managementu. |
T-A-2 | Otoczenie a skuteczność organizacji: prezentacja na podstawie wybranej firmy elementów jej otoczenia wraz z przedstawieniem wpływu każdego z wymiarów na organizację, określenie skuteczności według 4 podstawowych modeli. |
T-A-3 | Zarządzanie przedsiebiorczością i tworzenie nowych przedsiębiorstw: opracowanie biznesplanu nowego przedsięwzięcia, prezentacja i obrona przed grupą. |
Metody nauczania | M-3 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-6 | Pokaz z użyciem środków multimedialnych |
Sposób oceny | S-7 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach |
---|
S-8 | Ocena formująca: Aktywność na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejetności w zakresie podstaw zarxądzania |
3,0 | Student posiada umiejętności na dostatecznym poziomie |
3,5 | Student posiada niepełne umiejętności w zakresie podstaw zarządzania |
4,0 | Student posiada niepełne umiejętności, ale orientuje się dobrze w zakresie podstaw zarządzania |
4,5 | Umiejętności studenta nie są jeszcze pełne, ale orientuje się bardzo dobrze w zakresie przedmiotu |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie podstaw zarządzania |