Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych
Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie w spawalnictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne technologie w spawalnictwie | ||
Specjalność | zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spajanie i cięcie termiczne, urządzenia i sprzęt spawalniczy, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie się z nowoczesnymi technikami w spawalnictwie |
C-2 | Zapoznanie studentów z możliwościami i stosowaniem w różnych gałęziach przemysłu nowych technik spwalniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Spawanie łukowe TIG prądem pulsującym i traycyjne TIG stali stopowych | 1 |
T-L-2 | Prezentacja urządzeń spawalniczych, ich możliwości i ewentulanych zastosowań w przemyśle | 1 |
T-L-3 | Spawanie GMAW ręczne i zautomatyzowane | 2 |
T-L-4 | Spawanie SAW | 2 |
T-L-5 | Spawanie ręczne MMA | 2 |
T-L-6 | Zgrzewanie oporowe materiałów o różnych właściwościach fizykomechanicznych, lutowanie | 1 |
T-L-7 | Cięcie tlenowe i plazmowe - jakość krawędzi ciętych | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do procesów spajania (spawanie, zgrzewanie, lutowanie i klejenie) | 2 |
T-W-2 | Spawanie łukiem krytym pod topnikiem SAW i elektrodą otuloną MMA | 2 |
T-W-3 | Spawanie GTA - A-TIG, TIP TIG HW oraz spawanie plazmowe | 2 |
T-W-4 | Zgrzewanie FW i FSW z przemieszaniem | 2 |
T-W-5 | Procesy cięcia tworzyw konstrukcyjnych | 1 |
T-W-6 | Spawanie elektronowe | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-L-3 | Wykonywanie sprawozdań z przeprowadzonych zajęć laboratoryjnych | 4 |
19 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu | 12 |
34 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacja audiowizualna (pokaz, film) |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Cząstkowe oceny z zajęć laboratoryjnyh na podstawie dostarczonych sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z przedmiotu na koniec semestru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_W01 Ma szczegółową wiedze w zakresie projektowania procesów spawania | ZIIP_2A_W09, ZIIP_2A_W04, ZIIP_2A_W12, ZIIP_2A_W02, ZIIP_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W09, T2A_W11 | C-1, C-2 | T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować nowe technologie stosowane w spawalnictwie, potrafi je w odpowiedni sposób zastosować w różnych gałęziach przemysłu dla różnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych, potrafi ocenić przydatność metod | ZIIP_2A_U10, ZIIP_2A_U16, ZIIP_2A_U08, ZIIP_2A_U07 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U16 | C-1, C-2 | T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz pracować w grupie korzystając ze zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności osobistych i społecznych | ZIIP_2A_K03, ZIIP_2A_K04, ZIIP_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-L-3, T-W-4, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-5, T-L-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_W01 Ma szczegółową wiedze w zakresie projektowania procesów spawania | 2,0 | Student nie przyswoił wiedzy z zakresu nowych technologii w spawalnictwie, nie potrafi ich scharakteryzować, nie zna możliwości poszczególnych metod spajania, nie zna ich zastosowania dla elementów stalowych konstrukcji spawanych |
3,0 | Student przyswoił wiedzę w zakresie dostatecznym, zna niektóre nowoczesne techniki spajania | |
3,5 | Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student zna większość nowoczesnych technologii w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują i potrafi je odróżnić | |
4,5 | Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student zna nowoczesne technologie w spawalnictwie, wie czym się one charakteryzują, zna ich możliwości, wie jak je zastosować dla różnych konstrukcji i elementów spawanych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować nowe technologie stosowane w spawalnictwie, potrafi je w odpowiedni sposób zastosować w różnych gałęziach przemysłu dla różnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych, potrafi ocenić przydatność metod | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować nowych technologii stosowanych w spawalnictwie, nie potrafi ich zastosować dla konkretnych technologii konstrukcyjnych i materiałowych w różnych gałęziach przemysłu, nie potrafi ocenić przydatności poszczególnych metod |
3,0 | Student przyswoił w zakresie dostatecznym niektóre nowe technologie stosowane w spawalnictwie ale nie potrafi ich zastosować | |
3,5 | Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Student przyswoił w zakresie dobrym znajomość nowych technologii potrafi wykorzystywać niektóre z nich, dobiera materiały na konstrukcję spawaną, potrafi w sposób dobry scharakteryzować poszczególne metody i ich przydatność w zastosowaniach przemysłowych | |
4,5 | Student spełnia wymagania pomiędzy oceną 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Student przyswoił w zakresie bardzo dobrym znajomość nowych technologii spawalniczych potrafi je zastosować, dobiera materiały na konstrukcje spawane z uwzględnieniem technologii konstrukcji, potrafi je zastosować zna cechy charakterystyczne metod i ich przydatność |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_ZPKS/05_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz pracować w grupie korzystając ze zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności osobistych i społecznych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Klimpel A., Technologie laserowe w spawalnictwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011
Literatura dodatkowa
- pod redakcją Pilarczyk J., Poradnik Inżyniera - Spawalnictwo tom 2, WNT, Warszawa, 2009