Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_IST/08_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:
- określić wpływ poszczególnych elementów układu oczyszczania spalin na poziom emisji związków toksycznych do otoczenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ocena możliwości obniżenia poziomu emisji związków toksycznych w gazach wylotowych silników pojazdów mechanicznych. |
---|
C-2 | Poznanie metod i sposobów oczyszczania spalin w silnikach pojazdów samochodowych. |
C-3 | Poznanie konstrukcji elementów układów oczyszczania spalin w pojazdach samochodowych. |
Treści programowe | T-W-3 | Metody oczyszczania spalin. |
---|
T-W-4 | Kataliza homo i heterogeniczna, reaktory katalityczne. |
T-W-5 | Elementy układów wylotowych wspomagające oczyszczaniu spalin (filtry cząstek stałych OBD, EGR, Ad Blue i in.). |
T-W-1 | Problemy ochrony środowiska naturalnego. |
T-W-2 | Powstanie związków toksycznych w silniikach spalinowych. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca – wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda problemowa – wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: w Zaliczenie w formie testu
- brak ujemnych odpowiedzi (za niewłaściwą odpowiedź jest 0 pkt)
- odpowiedzi częściowe punktowane proporcjonalnie |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zajęcia oceniane są na koniec po wykonaniu sprawozdań z ćwiczeń. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak sprawozdania |
3,0 | oddanie podstawowego sprawozdanie w terminie |
3,5 | oddanie kompletnego sprawozdanie w terminie |
4,0 | kompletny projekt i prawidłowe odpowiedzi na dwa pytania |
4,5 | kompletny projekt i prawidłowe odp na wszystkie pytania |
5,0 | jak 4,5 + szczególna aktywność na zajęciach |