Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C32_W01 | Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_W14 | orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów |
---|
T_1A_W21 | ma uporządkowaną wiedzę w zakresie oddziaływania środków transportu na otoczenie i środowisko naturalne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów |
---|
C-4 | Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów |
C-5 | Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów |
C-6 | Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu |
C-1 | Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego |
C-2 | Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe definicje związane z recyklingiem |
---|
T-W-2 | Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE |
T-W-3 | Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne |
T-W-4 | Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów |
T-W-5 | Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu |
T-W-6 | Działania realizowane w stacji demontażu |
T-W-7 | Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów |
T-W-8 | Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu |
T-W-9 | System recyklingu pojazdów w Polsce |
T-W-10 | Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów |
T-W-11 | Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu |
T-A-1 | Rodzaje recyklingu |
T-A-2 | Recykling opon i innych elementów gumowych |
T-A-5 | Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów |
T-A-4 | Recykling akumulatorów |
T-A-3 | Recykling reaktorów katalitycznych |
T-A-6 | Recykling olejów |
T-A-7 | Recykling płynów eksploatacyjnych |
T-A-8 | Recykling szkła z pojazdów |
T-A-9 | Recykling silnika i osprzętu |
T-A-10 | Recykling elementów układów napędowych |
T-A-11 | Recykling materiałów żelaznych |
T-A-12 | Recykling metali nieżelaznych |
T-A-13 | Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego |
T-A-14 | Recykling pozostałości nadwozia |
T-A-15 | Rynek wtórny części i zespołów z demontażu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny - wyjaśnianie |
---|
M-2 | Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wymienia etapy "życia" środków transportu i ich rolę w ochronie środowiska |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |