Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_2A_OBTD/08-1_U01 | Student umie opracować projekt uwzględniający problematykę hamowania pojazdów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_2A_U01 | zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie. |
---|
T_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji. |
T_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności dotyczącej procesu hamowania pojazdów, układów hamulcowych i metod oceny procesu hamowania |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Ruch pojazdu pod działaniem sił zewnętrznych i wewnętrznych |
---|
T-W-2 | Przyczepność i współczynnik przyczepności |
T-W-3 | Siła napędowa i moc |
T-W-4 | Opory ruchu pojazdów |
T-W-5 | Klasyfikacja i rodzaje hamulców |
T-W-6 | Układy wspomagające |
T-W-7 | Skuteczność hamowania |
T-W-8 | Droga hamowania i jej składniki |
T-W-9 | Ocena skuteczności hamowania |
T-W-10 | Niekonwencjonalne systemy hamowania |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów/Arkusz kalkulacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń projektowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student opanował umiejętności z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student rozwiązuje podstwowe zadania. Popełnia pomyłki w obliczeniach. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, ale w sposób bierny. |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0. |
4,0 | Student ma dobre umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, jest aktywny, potrafi interpretować uzyskane wyniki. |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0. |
5,0 | Student ma bardzo dobre umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Zadania rozwiązuje metodami optymalnymi. Potrafi wykorzystywać właściwe techniki komputerowe. Ćwiczenia praktyczne realizuje wzorowo, w sposób aktywny, potrafi ocenić metodę i uzyskane wyniki. |