Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Style i systemy zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Style i systemy zarządzania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Roma Strulak <Roma.Strulak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw organizacji przedsiębiorstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z wiedzą z zakresu stylów i systemów zarządzania występujących w różnych formach organizacji. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności dostosowania odpowiedniego stylu zarządzania do różnych form organizacyjnych występujących w przedsiębiorstwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Koncepcje zarządzania w przedsiębiorstwie. Style zarządzania. Przepływy informacji. Parametry struktury organizacyjnej i ich projektowanie. Zmiany organizacyjne. Metody oceniania i motywowania w zarządzaniu jakością. Przywództwo dla zarządzania jakością. Praca Grupowa. Trening partycypacji decyzyjnej. Studia przypadku. Ćwiczenia praktyczne | 12 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcje zarządzania w przedsiębiorstwie. Style zarządzania. Przepływy informacji. Parametry struktury organizacyjnej i ich projektowanie. Zmiany organizacyjne. Metody oceniania i motywowania w zarządzaniu jakością. Przywództwo dla zarządzania jakością. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-A-2 | Opracowanie sprawozdania z ćwiczeń | 28 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 28 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocenie każdorazowo podlegają zadania wykonywane na ćwiczeniach – średnia uzyskana z wszystkich wykonanych ćwiczeń jest oceną końcową na zaliczenie ćwiczeń. Dodatkowo oceniana jest wiedza studenta podczas egzaminu ustnego z wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą zarządzania występujących w różnych formach organizacji. Potrafi wyróżnić i scharakteryzować różne style zarządzania, posiada wiedzę na temat przywództwa w organizacji oraz podstawowych systemów zarządzania. | MAS_10A_W03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_U01 Student uzyskuje umiejętność dostosowania odpowiedniego stylu zarządzania do różnych form organizacyjnych występujących w przedsiębiorstwie oraz zna podstawy i uwarunkowania wprowadzania zmian w organizacji. | MAS_10A_U01, MAS_10A_U02 | — | C-2 | T-A-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_K01 Student uczy się pracować w grupie. | MAS_10A_K01 | — | C-2 | T-A-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą zarządzania występujących w różnych formach organizacji. Potrafi wyróżnić i scharakteryzować różne style zarządzania, posiada wiedzę na temat przywództwa w organizacji oraz podstawowych systemów zarządzania. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania występujących w różnych formach organizacji. Potrafi wyróżnić i scharakteryzować różne style zarządzania, posiada wiedzę na temat przywództwa w organizacji oraz podstawowych systemów zarządzania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_U01 Student uzyskuje umiejętność dostosowania odpowiedniego stylu zarządzania do różnych form organizacyjnych występujących w przedsiębiorstwie oraz zna podstawy i uwarunkowania wprowadzania zmian w organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność dostosowania odpowiedniego stylu zarządzania do różnych form organizacyjnych występujących w przedsiębiorstwie oraz zna podstawy i uwarunkowania wprowadzania zmian w organizacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/13_K01 Student uczy się pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wspólpracować z innymi przy rozwiązywaniu zadań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- James A.F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R. Gilbert, Jr., Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001
- Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
- Henryk Król, Antoni Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
- Ken Blanchard, Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011