Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
specjalność: zarządzanie jakością
Sylabus przedmiotu Rozwinięcie funkcji jakości: QFD, Analiza wartości, Projektowanie eksperymentu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozwinięcie funkcji jakości: QFD, Analiza wartości, Projektowanie eksperymentu | ||
Specjalność | zarządzanie jakością | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Nowak <Monika.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania jakością |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu technik wytwarzania. |
W-3 | Wiedza i umiejętnopść wykorzystnia narzędzi zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu charakterystyki projakościowej produktu |
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami nowoczesnego zarządzania jakością |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności posługiwania się metodami stosowanymi w nowoczesnym zarządzaniu jakością |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Studia przypadku z zakresu analizy wartości, metody QFD oraz projektowania eksperymentu. Wykonanie projektu obejmującego ww. metody | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | TQM – metody doskonalenia: definicje pojęć. Analiza wartości: charakterystyka , etapy prac i obszar zastosowań, formułowanie funkcji, wybór optymalnego rozwiązania. Metoda QFD: analiza macierzy zwanej domem jakości. Projektowanie eksperymentu: definicja, cele i czynniki uwzględniane w eksperymentach. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-P-2 | Opracowanie sprawozdania z projektu | 40 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 16 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne potwierdzające przyswojenie i zrozumienie wiedzy oraz posiadanie umiejętności |
S-2 | Ocena formująca: Opracowanie i zaliczenie sprawozdania z wykładów i ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą podstawowych definicji pojęć i charakterystyki metod stosowanych w projektowaniu jakości takich jak: analiza wartości, QFD, projektowania eksperymentu. | MAS_10A_W01, MAS_10A_W03, MAS_10A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_U01 Student uzyskuje umiejętność wykorzystania w praktyce analizy wartości; QFD; projektowania eksperymentu. | MAS_10A_U01, MAS_10A_U04, MAS_10A_U06 | — | C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_K01 Student uczy się pracować w grupie. | MAS_10A_K01 | — | C-3 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_W01 Student uzyskuje wiedzę dotyczącą podstawowych definicji pojęć i charakterystyki metod stosowanych w projektowaniu jakości takich jak: analiza wartości, QFD, projektowania eksperymentu. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych definicji pojęć i charakterystyki metod stosowanych w projektowaniu jakości takich jak: analiza wartości, QFD, projektowania eksperymentu na poziomie pozwlającym na ich wykorzystanie w praktyce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_U01 Student uzyskuje umiejętność wykorzystania w praktyce analizy wartości; QFD; projektowania eksperymentu. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność wykorzystanie a praktyce wybranej metody analizy wartości; QFD; projektowania eksperymentu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_KMZJ/18_K01 Student uczy się pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi współdziałąć w grupie w celu wykonia zadanego zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gabrusewicz W., Hamrol M., Kurtys E., Sobolewski H., Analiza wartości jako narzędzie optymalizacji kosztów własnych przedsiębiorstwa, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 1998
- Michał Wójcik, Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo e-bookowo, 2009
- Borkowski S., Ulewicz R., Zarządzanie produkcją. Systemy produkcyjne, Oficyna Wyd. „Humanitas”, Sosnowiec, 2008