Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechatronika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zarządzania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość systemowego podejścia do funkcjonowania firmy
C-2Umiejetnosc identyfikacji funkcji, ról oraz umiejetnosci kierowniczych.
C-3Umiejetnosc przygotowania, analizy oraz prezentacji składników otoczenia firmy.
C-4Zapoznanie z teoria i technikami motywacyjnymi wykorzystywanymi w organizacajch.
C-5Zapoznanie z podstawowymi elementami kontrolowania - formami kontroli wyastepujacymi w organizacjach.
C-6Umiejetnosc identyfikacji kluczowych czesci struktury organizacyjnej.
C-7Zapoznanie z wybranymi koncepcjami i metodami zarzadzania. Metody klasyc zne i współczesne.
C-8Zapoznanie z zasadami i metodami stosowanymi w ramach funkcji planowania, organizowania, zatrudniania, kierowania i kontroli procesu zarzadzania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Istota zarzadzania: interpretacja zarzadzania, proces zarzadzania, tendencje w zarzadzaniu, sterowanie, kierowanie a zarzadzanie, kierowanie i kierownicy, istota pracy kierowniczej, główne role i umiejetnosci. Kierunki i szkoły we współczesnej nauce zarzadzania.1
T-W-2Organizacja jako system otwarty. Funkcje zarządzania, planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie personelem (informowanie, motywowanie, przywództwo)2
T-W-3Zarzadzanie zasobami firmy: pojecie zasobów, klasyfikacja zasobów, informacja o zasobach, alokacja zasobów i jej wpływ na lokalizacje przedsiebiorstw. Zarządzanie procesami w firmie.2
T-W-4Planowanie i budowanie strategii firmy: definicje strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, cel starategicznego działania w biznesie. Organizowanie - cele i zadania: rodzaje struktur organizacyjnych, odpowiedniosc struktur do modelu zarzadzania: organizacja statyczna, dynamiczna i przestrzenna.1
T-W-5Systemy motywacyjne w organizacji: istota motywowania ludzi, potrzeba jako zródlo motywacji, teorie motywacji, strategie motywacji, zasady skutecznej motywacji, sytuacyjne podejscie do stylów kierowania, motywowanie w pobudzaniu ludzi do działania.1
T-W-6Władza, autorytet i przywództwo: władza w organizacjach i jej zródła, znaczenie przywództwa, siatka kierownicza, style przywództwa, podstawowe koncepcje dotyczace stylów kieowania i ich skutecznosci.1
T-W-7Kontrola: pojecie, cele i zadania, formy kontroli.1
T-W-8Proces podejmowania decyzji: podjecie decyzji, model procesu podejmowania decyzji, racjonalnosc decyzji i jej ograniczenia, rola zespołowego rozwiazywania problemów i udziału specjalistów w procesach decyzyjnych, bariery w podejmowaniu decyzji, informacyjne wsparcie procesów decyzyjnych.1
T-W-9Kultura organizacyjna w firmie, pojęcia, części składowe, pozytywne i negatywne oddziaływanie kultury organizacyjnej na funkcjonowanie firmy. Odpowiedzialnosc społeczna i etyka organizacji: etyka w miejscu pracy, skutki odpowiedzialnosci społecznej.2
T-W-10Kierowanie zmianami organizacyjnymi: obszary zmian w organizacji, zarzadzanie zmianami, innowacje jako zródło zmian, doskonalenie organizacji, restrukturyzacja przedsiebiorstwa, reengineering.1
T-W-11Klasyczne i współczesne metody zarządzania.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmioty.8
A-W-3Udział w zaliczeniu2
A-W-4Praca własna z literaturą5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków
M-4Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na wykładach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_1A_C28_W01
Zna glówne zasady, metody narzedzia oraz uwarunkowania wspomagajace proces zarzadzania w przedsiebiorstwie.
ME_1A_W08, ME_1A_W11T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-1, C-4, C-5, C-8, C-7T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-11, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-10, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_1A_C28_U01
Potrafi zarzadzac personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizaji celów firmy.
ME_1A_U04T1A_U05C-2, C-3, C-6T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-7M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_1A_C28_K01
Posiada zdolnosc do analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.
ME_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-8, C-7T-W-8, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ME_1A_C28_W01
Zna glówne zasady, metody narzedzia oraz uwarunkowania wspomagajace proces zarzadzania w przedsiebiorstwie.
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Ma podstawową wiedzę o podstawowych zasadach, metodach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.
3,5Student ma wiezę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Ma podstawową wiedzę o głównych zasadach, metodach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.
4,5Student ma wiezę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Ma wiedzę o głównych zasadach, metodach, uwarunkowaniach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ME_1A_C28_U01
Potrafi zarzadzac personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizaji celów firmy.
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Zna zasady zarządzania personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.
3,5Student ma umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Zna i rozumie zasady zarządzania personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.
4,5Student ma umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Potrafi zarządzać personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ME_1A_C28_K01
Posiada zdolnosc do analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Posiada kompetencje do ogólnej analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa.
3,5Student ma kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Posiada kompetencje doogólnej analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania głównych postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.
4,5Student ma kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Posiada kompetencje do analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.

Literatura podstawowa

  1. Mścisław Pietkiewicz, Podstawy zarządzania, konspekt wykadów, 2012
  2. Stanisław Marek, Maria Białasiewicz, Podstawy nauki o organizacji Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza, PWE, Warszawa, 2008
  3. Stanisław Sudoł, Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania., PWE, Warszawa, 2006
  4. Marek Brzeziński Red., Wprowadzenie do nauki o przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Ricky W. Griffin, Podstawy Zarządzania Organizacjami, PWN, Warszawa, 2006
  2. Artur Olczak, Izabela Kołodziejczyk-Olczak, Leksykon zarządzania, AHE, Łódz, 2006
  3. Mirosła Rybak, Etyka menedżera - Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota zarzadzania: interpretacja zarzadzania, proces zarzadzania, tendencje w zarzadzaniu, sterowanie, kierowanie a zarzadzanie, kierowanie i kierownicy, istota pracy kierowniczej, główne role i umiejetnosci. Kierunki i szkoły we współczesnej nauce zarzadzania.1
T-W-2Organizacja jako system otwarty. Funkcje zarządzania, planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie personelem (informowanie, motywowanie, przywództwo)2
T-W-3Zarzadzanie zasobami firmy: pojecie zasobów, klasyfikacja zasobów, informacja o zasobach, alokacja zasobów i jej wpływ na lokalizacje przedsiebiorstw. Zarządzanie procesami w firmie.2
T-W-4Planowanie i budowanie strategii firmy: definicje strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, cel starategicznego działania w biznesie. Organizowanie - cele i zadania: rodzaje struktur organizacyjnych, odpowiedniosc struktur do modelu zarzadzania: organizacja statyczna, dynamiczna i przestrzenna.1
T-W-5Systemy motywacyjne w organizacji: istota motywowania ludzi, potrzeba jako zródlo motywacji, teorie motywacji, strategie motywacji, zasady skutecznej motywacji, sytuacyjne podejscie do stylów kierowania, motywowanie w pobudzaniu ludzi do działania.1
T-W-6Władza, autorytet i przywództwo: władza w organizacjach i jej zródła, znaczenie przywództwa, siatka kierownicza, style przywództwa, podstawowe koncepcje dotyczace stylów kieowania i ich skutecznosci.1
T-W-7Kontrola: pojecie, cele i zadania, formy kontroli.1
T-W-8Proces podejmowania decyzji: podjecie decyzji, model procesu podejmowania decyzji, racjonalnosc decyzji i jej ograniczenia, rola zespołowego rozwiazywania problemów i udziału specjalistów w procesach decyzyjnych, bariery w podejmowaniu decyzji, informacyjne wsparcie procesów decyzyjnych.1
T-W-9Kultura organizacyjna w firmie, pojęcia, części składowe, pozytywne i negatywne oddziaływanie kultury organizacyjnej na funkcjonowanie firmy. Odpowiedzialnosc społeczna i etyka organizacji: etyka w miejscu pracy, skutki odpowiedzialnosci społecznej.2
T-W-10Kierowanie zmianami organizacyjnymi: obszary zmian w organizacji, zarzadzanie zmianami, innowacje jako zródło zmian, doskonalenie organizacji, restrukturyzacja przedsiebiorstwa, reengineering.1
T-W-11Klasyczne i współczesne metody zarządzania.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmioty.8
A-W-3Udział w zaliczeniu2
A-W-4Praca własna z literaturą5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaME_1A_C28_W01Zna glówne zasady, metody narzedzia oraz uwarunkowania wspomagajace proces zarzadzania w przedsiebiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_1A_W08Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej.
ME_1A_W11Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość systemowego podejścia do funkcjonowania firmy
C-4Zapoznanie z teoria i technikami motywacyjnymi wykorzystywanymi w organizacajch.
C-5Zapoznanie z podstawowymi elementami kontrolowania - formami kontroli wyastepujacymi w organizacjach.
C-8Zapoznanie z zasadami i metodami stosowanymi w ramach funkcji planowania, organizowania, zatrudniania, kierowania i kontroli procesu zarzadzania.
C-7Zapoznanie z wybranymi koncepcjami i metodami zarzadzania. Metody klasyc zne i współczesne.
Treści programoweT-W-5Systemy motywacyjne w organizacji: istota motywowania ludzi, potrzeba jako zródlo motywacji, teorie motywacji, strategie motywacji, zasady skutecznej motywacji, sytuacyjne podejscie do stylów kierowania, motywowanie w pobudzaniu ludzi do działania.
T-W-6Władza, autorytet i przywództwo: władza w organizacjach i jej zródła, znaczenie przywództwa, siatka kierownicza, style przywództwa, podstawowe koncepcje dotyczace stylów kieowania i ich skutecznosci.
T-W-2Organizacja jako system otwarty. Funkcje zarządzania, planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie personelem (informowanie, motywowanie, przywództwo)
T-W-1Istota zarzadzania: interpretacja zarzadzania, proces zarzadzania, tendencje w zarzadzaniu, sterowanie, kierowanie a zarzadzanie, kierowanie i kierownicy, istota pracy kierowniczej, główne role i umiejetnosci. Kierunki i szkoły we współczesnej nauce zarzadzania.
T-W-11Klasyczne i współczesne metody zarządzania.
T-W-8Proces podejmowania decyzji: podjecie decyzji, model procesu podejmowania decyzji, racjonalnosc decyzji i jej ograniczenia, rola zespołowego rozwiazywania problemów i udziału specjalistów w procesach decyzyjnych, bariery w podejmowaniu decyzji, informacyjne wsparcie procesów decyzyjnych.
T-W-3Zarzadzanie zasobami firmy: pojecie zasobów, klasyfikacja zasobów, informacja o zasobach, alokacja zasobów i jej wpływ na lokalizacje przedsiebiorstw. Zarządzanie procesami w firmie.
T-W-4Planowanie i budowanie strategii firmy: definicje strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, cel starategicznego działania w biznesie. Organizowanie - cele i zadania: rodzaje struktur organizacyjnych, odpowiedniosc struktur do modelu zarzadzania: organizacja statyczna, dynamiczna i przestrzenna.
T-W-9Kultura organizacyjna w firmie, pojęcia, części składowe, pozytywne i negatywne oddziaływanie kultury organizacyjnej na funkcjonowanie firmy. Odpowiedzialnosc społeczna i etyka organizacji: etyka w miejscu pracy, skutki odpowiedzialnosci społecznej.
T-W-10Kierowanie zmianami organizacyjnymi: obszary zmian w organizacji, zarzadzanie zmianami, innowacje jako zródło zmian, doskonalenie organizacji, restrukturyzacja przedsiebiorstwa, reengineering.
T-W-7Kontrola: pojecie, cele i zadania, formy kontroli.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na wykładach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Ma podstawową wiedzę o podstawowych zasadach, metodach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.
3,5Student ma wiezę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Ma podstawową wiedzę o głównych zasadach, metodach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.
4,5Student ma wiezę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Ma wiedzę o głównych zasadach, metodach, uwarunkowaniach oraz narzędziach wspomagających proces zarządzania w przedsiębiorstwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaME_1A_C28_U01Potrafi zarzadzac personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizaji celów firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_1A_U04Ma umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy oraz poszukiwania rozwiązań problemów inżynierskich pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-2Umiejetnosc identyfikacji funkcji, ról oraz umiejetnosci kierowniczych.
C-3Umiejetnosc przygotowania, analizy oraz prezentacji składników otoczenia firmy.
C-6Umiejetnosc identyfikacji kluczowych czesci struktury organizacyjnej.
Treści programoweT-W-2Organizacja jako system otwarty. Funkcje zarządzania, planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie personelem (informowanie, motywowanie, przywództwo)
T-W-8Proces podejmowania decyzji: podjecie decyzji, model procesu podejmowania decyzji, racjonalnosc decyzji i jej ograniczenia, rola zespołowego rozwiazywania problemów i udziału specjalistów w procesach decyzyjnych, bariery w podejmowaniu decyzji, informacyjne wsparcie procesów decyzyjnych.
T-W-3Zarzadzanie zasobami firmy: pojecie zasobów, klasyfikacja zasobów, informacja o zasobach, alokacja zasobów i jej wpływ na lokalizacje przedsiebiorstw. Zarządzanie procesami w firmie.
T-W-4Planowanie i budowanie strategii firmy: definicje strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, cel starategicznego działania w biznesie. Organizowanie - cele i zadania: rodzaje struktur organizacyjnych, odpowiedniosc struktur do modelu zarzadzania: organizacja statyczna, dynamiczna i przestrzenna.
T-W-7Kontrola: pojecie, cele i zadania, formy kontroli.
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na wykładach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Zna zasady zarządzania personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.
3,5Student ma umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Zna i rozumie zasady zarządzania personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.
4,5Student ma umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Potrafi zarządzać personelem zgodnie z zasadami ZZL w realizacji celów firmy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaME_1A_C28_K01Posiada zdolnosc do analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_1A_K01Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się celem utrzymania poziomu i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Znajomość systemowego podejścia do funkcjonowania firmy
C-2Umiejetnosc identyfikacji funkcji, ról oraz umiejetnosci kierowniczych.
C-3Umiejetnosc przygotowania, analizy oraz prezentacji składników otoczenia firmy.
C-4Zapoznanie z teoria i technikami motywacyjnymi wykorzystywanymi w organizacajch.
C-5Zapoznanie z podstawowymi elementami kontrolowania - formami kontroli wyastepujacymi w organizacjach.
C-6Umiejetnosc identyfikacji kluczowych czesci struktury organizacyjnej.
C-8Zapoznanie z zasadami i metodami stosowanymi w ramach funkcji planowania, organizowania, zatrudniania, kierowania i kontroli procesu zarzadzania.
C-7Zapoznanie z wybranymi koncepcjami i metodami zarzadzania. Metody klasyc zne i współczesne.
Treści programoweT-W-8Proces podejmowania decyzji: podjecie decyzji, model procesu podejmowania decyzji, racjonalnosc decyzji i jej ograniczenia, rola zespołowego rozwiazywania problemów i udziału specjalistów w procesach decyzyjnych, bariery w podejmowaniu decyzji, informacyjne wsparcie procesów decyzyjnych.
T-W-3Zarzadzanie zasobami firmy: pojecie zasobów, klasyfikacja zasobów, informacja o zasobach, alokacja zasobów i jej wpływ na lokalizacje przedsiebiorstw. Zarządzanie procesami w firmie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków
M-4Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na wykładach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Posiada kompetencje do ogólnej analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa.
3,5Student ma kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0.
4,0Posiada kompetencje doogólnej analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania głównych postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.
4,5Student ma kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0.
5,0Posiada kompetencje do analizy sytuacji ekonomicznej danego przedsiebiorstwa i formułowania postulatów odnosnie dalszego jego rozwoju.