Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_A06-3_K01 | Stosownie do swojego statusu społecznego i zawodowego potrafi odgrywać różne role społeczne. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
MBM_2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
MBM_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-1 | Charakterystyka kluczowych czynników rozwoju społeczno-gospodarczego, roli technologii oraz poziomu i form wymiany informacji w formowaniu ładu społecznego. |
---|
C-2 | Przegląd i charakterystyka koncepcji społeczeństwa informacyjnego w oparciu o oparat pojeciowy socjologii. |
C-3 | Identyfikacja oraz analiza skutków "rewolucji informatycznej" w aspekcie przemian zachadzących we wszystkich wymiarach życia społecznego. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy ładu społecznego. Cywilizacja a kultura. Struktura społeczna i więzi społeczne. |
---|
T-W-2 | Formacje społeczno-ekonomiczne na przestrzeni dziejów i ich związek z poziomem rozwoju technologii służących zaspokajaniu potrzeb społecznych. |
T-W-3 | Powstanie i rozwój kultury masowej oraz jej wpływ na przemiany społeczne i polityczne. |
T-W-4 | Przegląd i charakterystyka teorii społeczeństwa inormacyjnego. |
T-W-5 | Wpływ rozwoju technologii informacyjnych na różne wymiary życia społecznego. |
T-W-6 | Globalizacja i jej skutki w persepektywie rozwoju technologii informacyjnych. |
T-W-7 | Zjawiska i procesy społeczne związane z wpływem technologii IT na przemiany stylu życia jednostek i zbiorowości ludzkich (rozwarstwienie społeczne, e-wykluczenie, netokracja). |
T-W-8 | Zagrożenia związane z upowszechnieniem nowych form komunikacji (kradzież tożsamości, inwigilacja, terroryzm w sieci). |
Metody nauczania | M-2 | Wykład konwesatoryjny. |
---|
M-3 | Wykład problemowy. |
M-4 | Prezentacja multimedialna. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Końcowa rozmowa zaliczeniowa. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Przejawia zdolność do refleksji na temat odgrywanych ról społecznych i własnych predyspozycji do ich odgrywania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |