Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_1A_B10_W01 | Student powinien poznać podstawowe zasady zachowania Mechaniki Płynów. Powinien umieć rozwiązywać zagadnienia związane z jednowymiarowum przepływem cieczy lepkiej dla typowych przypadków w technice, szczególnie w hydraulice |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_1A_W02 | ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych |
---|
MBM_1A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji oraz obliczeń maszyn i urządzeń o średnim stopniu złożoności |
MBM_1A_W04 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2 |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami Mechaniki Płynów |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności opisu i analizy ruchu płynów w prostych przypadkach w układach hydraulicznych |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia: element płynu, pole hydrodynamiczne, własnosci fizyczne płynów |
---|
T-W-2 | Kinematyka płynów: linia prądu, tor elementu płynu, metody opisu stanu płynu, przyspieszenie elementu płynu |
T-W-3 | Ruch lokalny elementu płynu: tensor prędkosci deformacji |
T-W-4 | Zasada zachowania masy. Równanie ciągłości |
T-W-5 | Zasada zachowania pędu. Tensor naprężeń |
T-W-6 | Zasada zachowania energii. Zamknięty układ równan |
T-W-7 | Hydrostatyka: pole cisnień, napór cieczy na scianki naczynia, wypór |
T-W-8 | Elementy teorii cieczy doskonałej: równanie Eulera, równanie Bernoulliego |
T-W-9 | Elementy teorii cieczy rzeczywistej: równanie Naviera-Stoke'sa, podobieństwo dynamiczne przepływów |
T-W-10 | Ruch turbulentny |
T-W-11 | Warstwa przyścienna. Przepływy z wymianą ciepła |
T-W-12 | Przepływy przez przewody zamknięte. Straty hydrauliczne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykoirzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie wybranych zadań przy tablicy przy aktywnym udziale studentów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń audytoryjnych na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie odpowiedzi w trakcie tyrwania ćwiczeń audytoryjnych oraz na podstawie sprawdzianów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Łączna ocena na podstawie wyniku egzaminu pisemnego oraz oceny z ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student opanował w sposób ogólny podstawową wiedzę, lecz ma trudnosci z jej aplikacją |
3,5 | Student opanował podstawową wiedzę i potrafi ją wykorzystać w przypadku hydrostatyki i prostych przypadków przepływów ciezcy doskonałej |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę i potrafi ją wykorzystać w przypadku ruchu ustalonego cieczy rzeczywistej |
4,5 | Student opanował podstawową wiedzę. Bardzo dobrze się orientuje w zagadnieniach przepływów niestacjonarnych |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę w stopniu więcej niż wymaganym. Wykazuje dużą inicjatywę na wykładach |