Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: recykling
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe I | ||
Specjalność | komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność korzystania z baz danych i zasobów bibliotecznych |
W-2 | Bez wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | wykształcenie umiejętności planowania i realizacji pracy dyplomowej magisterskiej |
C-2 | Wykształcenie umiejętności prezentowania wyników badań z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych |
C-3 | Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Wymagania, rodzaje i planowanie pracy dyplomowej. Poszukiwanie i przeglądanie materiałów źródłowych, prac badawczych, katalogów, norm; sposoby cytowania odnośników literaturowych. Układ pracy – podział na części, rozdziały, załączniki. Zawartość poszczególnych składowych. Sposoby prezentacji rysunków, tabel, wzorów, spisów, itd. Przygotowanie i realizacja prac doświadczalnych. Interpretacja uzyskanych wyników badań, sposoby ich opracowania i prezentowania, błędy pomiarów. Opracowanie podsumowania i wniosków. Sposoby przygotowania prezentacji multimedialnych - planowanie, treść, forma, wskazówki dotyczące prezentacji ustnej. | 7 |
T-S-2 | Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych wygłoszonych przez studentów. | 8 |
T-S-3 | Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac . | 15 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Wyszukiwanie źródeł informacji dla przydzielonego zadania projektowego | 10 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 5 |
A-S-4 | uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, pogadanka, wyjaśnienie |
M-2 | Zajęcia fakultatywne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena poprawności przygotowania prezentacji oraz sposób jej przedstawiania |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci . |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KPF/11_W01 Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy dyplomowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu. | IM_2A_W03 | T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
IM_2A_KPF/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | IM_2A_W02, IM_2A_W03 | T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | C-3 | T-S-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KPF/11_U01 Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej | IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
IM_2A_KPF/11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment | IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01, IM_2A_U09 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19 | C-3 | T-S-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KPF/11_K01 Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji | IM_2A_K02 | T2A_K07 | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
IM_2A_KPF/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06 | C-3 | T-S-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KPF/11_W01 Student potrafi scharakteryzować / opisać wymagania dotyczące realizacji pracy dyplomowej, począwszy od planowania i organizowania prac badawczych do jej zawartości merytorycznej, sposóbu interpratacji i prezentowania wyników, itd. w pisemnym opracowaniu. | 2,0 | Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów |
3,0 | Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny | |
3,5 | Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić | |
4,0 | Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów. | |
4,5 | Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. | |
5,0 | Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów. | |
IM_2A_KPF/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KPF/11_U01 Student nabywa umiejętności organizacji i prowadzenia prac badawczych oraz przygotowania pisemnych opracowań wyników zrealizowanych prac z uwzględnieniem ich interpretacji, szacowania błędów pomiarowych, formułowania poprawnych wniosków, itd. Potrafi również przygotować i przedstawić wyniki badań w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia podstawowych wymogów |
3,0 | Przygotowana prezentacja spełnia podstawowe wymogi, lecz ma ona charakter lakoniczny | |
3,5 | Prezentacja przygotowana jest poprawnie, jednak student zupełnia nie potrafi jej przedstawić | |
4,0 | Przygotowana prezentacja spełnia wymogi pod kątem merytorycznym, jednak sposób jej przedstawienia wskazuje na niewystarczające przygotowanie / spotyka się z krytyką innych studentów. | |
4,5 | Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. | |
5,0 | Student przygotował ciekawą prezentację wzbogaconą wieloma rysunkami, zestawieniami, informacjami, a sposób jej przedstawienia nie budzi żadnych zastrzeżeń. Student aktywnie uczestniczy w dyskusjach nad wynikami własnych badań, jak również innych studentów. | |
IM_2A_KPF/11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą, planować eksperyment | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KPF/11_K01 Student ma świadomość potrzeby samodzielnego kształcenia się oraz doskonalenia swoich umiejętności w prezentowaniu wiedzy / informacji | 2,0 | Student ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizację pracy |
3,0 | Student ujawnia mierne przygotowanie do realizacji pracy | |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student aktywnie uczestniczy w realizacji pracy i wykazuje terminowość w realizacji kolejnych zadań | |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student samodzielnie dąży do poszerzenia wiedzy i umiejętności, które może wykorzystać w realizacji pracy. Pracę realizuje w terminie. | |
IM_2A_KPF/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011
Literatura dodatkowa
- Analiza patentowa, 2011