Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Informatyka inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyka inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Maćkowiak <Henryk.Mackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Woźny <Tadeusz.Wozny@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementarna wiedza z algebry macierzowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.2
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.2
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.2
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.2
T-L-5Kolokwium - bazy danych.2
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.2
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.2
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.2
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.6
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.2
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
30
wykłady
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.1
T-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.1
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych1
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich1
T-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic1
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.2
T-W-10Wykresy 2D i 3D.1
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.1
T-W-12Wielomiany.1
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.1
T-W-14Całkowanie numeryczne.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".18
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie.15
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
IM_1A_W08T1A_W07InzA_W02C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1
IM_1A_B10_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
IM_1A_W08T1A_W07InzA_W02C-1T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-6M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
IM_1A_U01T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07InzA_U01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3M-2S-1
IM_1A_B10_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
IM_1A_U18, IM_1A_U19T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-L-12, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-9, T-L-10, T-L-11M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_W01
Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.5.0
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
IM_1A_B10_W02
Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych..
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
IM_1A_B10_U02
Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich..
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskic
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.

Literatura podstawowa

  1. Zespół autorów, Access 2007 PL. Biblia, Helion, Gliwice, 2007
  2. Mendrala D., Szeliga M., Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2010
  3. Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Regel W., Wykresy i obiekty graficzne w programie Matlab, MIKOM, Warszawa, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.2
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.2
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.2
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.2
T-L-5Kolokwium - bazy danych.2
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.2
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.2
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.2
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.6
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.2
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.2
T-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.2
T-L-13Kolokwium - Matlab.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.1
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.1
T-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.1
T-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.1
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych1
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich1
T-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic1
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.1
T-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.2
T-W-10Wykresy 2D i 3D.1
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.1
T-W-12Wielomiany.1
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.1
T-W-14Całkowanie numeryczne.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów.10
A-L-4Rozwiązanie zadań z grupy "do samodzielnego wykonania".18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie.15
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Instalacja aplikacji.3
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_W01Student posiada wiedzę o budowie i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W08Ma wiedzę w zakresie informatyki obejmującą znajomość podstawowych programów użytkowych i inżynierskich niezbędną do wykonywania podstawowych obliczeń matematycznych, inżynierskich i przetwarzania danych oraz tworzenia dokumentacji inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki poszukiwania informacji w relacyjnych bazach danych.
T-W-1Bazy danych jako obiekty gromadzenia i przetwarzania informacji. Obiekty i narzędzia baz danych.
T-W-2Tabele w bazach danych. Typy danych. Relacyjne bazy danych.
T-W-3Operatory. Kwerendy wybierające.
T-W-5Projektowanie i normalizacja baz danych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się wiedzą o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych.
3,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozróżnia grupy danych stanowiące zawartość bazy danych.
4,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych.
4,5Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych.5.0
5,0Student posiada wiedzę o budowie baz danych i pozyskiwaniu informacji z relacyjnych baz danych. Rozumie różnorodność związków między grupami danych i zna właściwości znormalizowanych baz danych. Potrafi wskazać kierunek modyfikacji istniejącej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_W02Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych slużących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W08Ma wiedzę w zakresie informatyki obejmującą znajomość podstawowych programów użytkowych i inżynierskich niezbędną do wykonywania podstawowych obliczeń matematycznych, inżynierskich i przetwarzania danych oraz tworzenia dokumentacji inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-W-7Tworzenie i przekształcanie macierzy i tablic
T-W-8Arytmetyka macierzowa i tablicowa.
T-W-10Wykresy 2D i 3D.
T-W-9Programowanie w Matlabie. Skrypty i funkcje.
T-W-11Analiza przebiegu funkcji.
T-W-12Wielomiany.
T-W-13Interpolacja i aproksymacja.
T-W-14Całkowanie numeryczne.
T-W-6Matlab - środowisko do prowadzenia obliczeń inżynierskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera i właściwego oprogramowania narzędziowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie orientuje się w narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
3,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich i rozumie obszary zasady ich stosowania.
4,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia.
4,5Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników.
5,0Student ma wiedzę o narzędziach informatycznych służących rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich. Rozróżnia metody obliczeń i jest w stanie zaproponować właściwe narzędzie do ich przeprowadzenia. Wybiera właściwą formę przedstawienia wyników. Potrafi wskazać metodę alternatywną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_U01Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-1Inicjacja bazy danych. Tworzenie tabeli danych. Proste operacje na tabeli danych.
T-L-2Poszukiwanie informacji z zastosowaniem kwerend wybierających.
T-L-4Kwerendy grupujące, krzyżowe i niektóre kwerendy funkcjonalne.
T-L-3Kwerendy wybierające w bazie wielotabelarycznej. Stosowanie funkcji i obliczeń przekształcających wyniki wyszukiwania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności poszukiwania informacji w bazach danych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend.
3,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w prostych zadaniach.
3,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie podstawowych kwerend w zadaniach złożonych.
4,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych..
4,5Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę prostej bazy danych.
5,0Student potrafi wyszukiwać i przetwarzać i informacje zawarte w relacyjnych bazach danych poprzez stosowanie kwerend zaawansowanych. Potrafi zaprojektować strukturę złożonej bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_U02Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U18Potrafi korzystać ze specjalistycznego oprogramowania dla obsługi i interpretacji wyników
IM_1A_U19Potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich poprzez pozyskanie i przekształcenia informacji z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych.
Treści programoweT-L-12Złożone zadanie z wykorzystaniem analizy przebiegu funkcji i całkowania numerycznego.
T-L-8Rozwiązywanie układu równań liniowych w oparciu o problem inżynierski.
T-L-7Budowanie i przekształcanie macierzy i tablic.
T-L-6Interfejs Matlaba. Praca w trybie bezpośrednim.
T-L-9Rozwiązywanie zadań inżynierskich przy użyciu skryptów i funkcji własnych. Stosowanie wykresów.
T-L-10Analiza przebiegu funkcji.
T-L-11Wielomiany, interpolacja i aproksymacja w zagadnieniach inżynierskich.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - rozwiązywanie zadań z użyciem programów Access i Matlab
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności stosowania technik dostępnych w systemie Matlab.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać właściwych metod i narzędzi informatycznych do rozwiązywania zagadnień inżynierskich.
3,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu prostych zagadnień inżynierskich..
3,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu standardowych zagadnień inżynierskic
4,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń.
4,5Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu.
5,0Student umie wykorzystać właściwe metody i narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu złożonych zagadnień inżynierskich. Potrafi odpowiednio zaprezentować wyniki obliczeń. Algorytm obliczeń potrafi sformułować w formie programu do wykorzystania w zadaniach tego samego typu.