Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C45-1_U01 | Student zna podstawy prawne i przepisy dotyczące audytu energetycznego; potrafi ocenić: stan ochrony cieplnej budynku, system ogrzewania i zaopatrzenia w ciepłą wodę, system oświetlenia w budynku, system wentylacji i klimatyzacji; umie podjąć przedsięwzięcie modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii w przedsiębiorstwach; umie ocenić nakłady i efekty w przedsięwzięciach usprawniających użytkowanie energii; umiejętnie wykorzystuje ustawe termomodernizacyjną; potrafi przeanalizować opłacalność ekonomiczną przedsięwzięć modernizacyjnych oraz zużycie energii w budynkach i możliwości jego zmniejszenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U18 | Umie analizować wpływ wybranych parametrów procesu na jego wydajność i efektywność energetyczną |
---|
ENE_1A_U08 | Umie praktycznie wykorzystać prawa termodynamiki, transportu ciepła i masy oraz mechaniki płynów do opisu procesów przemysłowych |
ENE_1A_U10 | Umie dobrać w procesie projektowania urządzenia energetyczne stosowane w przemyśle |
ENE_1A_U13 | Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko |
ENE_1A_U26 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w energetyce, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
ENE_1A_U27 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w energetyce i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
ENE_1A_U28 | Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, przepisami, aktami prawnymi i wykonawczymi z zakresu audytu energetycznego; podanie wytycznych sporządzania audytu energetycznego |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami wykonania audytu energetycznego |
Treści programowe | T-W-1 | Przedsięwzięcia modernizacyjne i program efektywnego wykorzystania energii w przedsiębiorstwach; auditing energetyczny obiektu przemysłowego: cel, zasady wykonywania, miejsce w programie efektywnego wykorzystania energii; nakłady i efekty w przedsięwzięciach usprawniających użytkowanie energii; ustawa termomodernizacyjna i auditing
energetyczny budynków; analiza opłacalności ekonomicznej przedsięwzięć modernizacyjnych; zużycie energii w budynkach i możliwości jego zmniejszenia; termowizja w audytingu. Zaliczneie wykładu. |
---|
T-P-1 | Wykonanie audytu energetycznego budynku/obiektu przemysłowego |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody praktyczne: wykonanie projektu. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt: poprawne wykonanie audytu energetycznego wybranego budynku |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. System punktowy oceny sprawdzianu: ocena pozytywna uzyskanie ponad 60% punktów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 61-68% |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie 85-92% |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 93-100% |