Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C41-1_U01 | Student potrafi scharakteryzować nośniki energii cieplnej, źródła ciepła, ciepłownie lokalne i sieci ciepłownicze. Potrafi omówić węzły ciepłownicze oraz odbiorniki ciepła oraz umie wykonać i zaprezentować projekt prostej instalacji ciepłowniczej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U20 | Umie opracować i przedstawić projekt urządzenia, procesu lub systemu energetycznego |
---|
ENE_1A_U08 | Umie praktycznie wykorzystać prawa termodynamiki, transportu ciepła i masy oraz mechaniki płynów do opisu procesów przemysłowych |
ENE_1A_U09 | Umie analizować schematy cieplne i charakterystyczne parametry pracy urządzeń i systemów energetycznych |
ENE_1A_U10 | Umie dobrać w procesie projektowania urządzenia energetyczne stosowane w przemyśle |
ENE_1A_U27 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w energetyce i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
ENE_1A_U28 | Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, podziałem, budową, przykładami instalacji ciepłowniczych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i eksploatacji instalacji ciepłowniczych |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie. Zapotrzebowanie na energię cieplną i c.w.u. Podział układów w ciepłownictwie. Nośniki energii cieplnej (woda, para wodna i powietrze). Źródła ciepła. Ciepłownie lokalne. Sieci ciepłownicze. Węzły ciepłownicze. Odbiorniki ciepła. Instalacje wewnętrzne w obiektach przemysłowych. Rozwiązania układów dostarczania ciepła w zakładach przemysłowych. Zaliczenie wykładów. |
---|
T-P-1 | Wykonanie prostej instalacji ciepłowniczej dla zadanych warunków. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody praktyczne: wykonanie projektu. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. System punktowy oceny sprawdzianu: ocena pozytywna uzyskanie ponad 60% punktów. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt: Ocenie podlega: układ pracy tj. struktura, podział treści, kolejność rozdziałów, zawartość merytoryczna, styl, poprawność językowa, dobór, wykorzystanie i cytowanie literatury, cytowanie wzorów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Opanowanie materiału w zakresie poniżej 60% |
3,0 | Opanowanie materiału w zakresie 61-68% |
3,5 | Opanowanie materiału w zakresie 69-76% |
4,0 | Opanowanie materiału w zakresie 77-84% |
4,5 | Opanowanie materiału w zakresie 85-92% |
5,0 | Opanowanie materiału w zakresie 93-100% |