Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C39-2_U01 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe systemy zarządzania środowiskowego. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień zarządzania środowiskowego wykorzystując w tym celu informacje pozyskiwane z różnych źródeł. Potrafi wyciągać wnioski wynikające z przeglądu literatury oraz formułować własne opinie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U21 | Umie korzystać z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
ENE_1A_U13 | Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko |
ENE_1A_U28 | Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem środowiskowym oraz z podstawowymi systemami tego zarządzania. |
---|
C-2 | Zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej studenta |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie. Podstawowe definicje: środowisko, regulacja, kierowanie, zarządzanie, system itp..
Schematy i modele systemu zarządzania środowiskiem. Geneza Systemów Zarządzania Środowiskiem. System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001. Europejski System Ekozarządzania i Audytu EMAS (Eco-Management and Audit Scheme). Standardy FSC (Forest Stewardship Council), tj. Rady ds. Zrównoważonej Gospodarki Leśnej: FM (Forest Menagement - zarządzanie gospodarką leśną) oraz CoC (Chain of Custody - kontrola pochodzenia produktu). Korzyści wynikające z wprowadzenie systemu zarządzania środowiskowego w przedsiębiorstwie. |
---|
T-P-1 | Realizacja zadania projektowego związanego z tematyka wykładu oraz przygotowanie prezentacji dotyczącej systemów zarządzania środowiskowego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Projekt |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Dwa jednogodzinne kolokwia - kolokwium nr 1 w połowie semestru, kolokwium nr 2 na koniec semestru |
---|
S-2 | Ocena formująca: Przygotowanie prezentacji związanej z tematyką zarządzania środowiskowego, wykonanie i terminowe złożenie zadania projektowego związanego z tematyką zarzadzania środowiskiem, aktywność na zajęciach projektowych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie przygotował prezentacji na wskazany temat oraz nie zrealizował zadania projektowego. |
3,0 | Student zrealizował zadanie projektowe, przygotował prezentację na wskazany temat i przedstawił ją w wyznaczonym terminie. Student dostatecznie opracował temat wykorzystując bardzo mało źródeł. |
3,5 | Student zrealizował zadanie projektowe,przygotował prezentację na wskazany temat i przedstawił ją w wyznaczonym terminie. Student dostatecznie opracował temat wykorzystując bardzo mało źródeł. Wyciągnął wnioski z zebranych informacji. |
4,0 | Student dobrze zrealizował zadanie projektowe oraz dobrze przygotował prezentację na wskazany temat (przedstawił ją w wyznaczonym terminie). Student dobrze opracował temat wykorzystując wiele źródeł oraz wyciągnął wnioski z zebranych informacji. |
4,5 | Student dobrze zrealizował zadanie projektowe oraz dobrze przygotował prezentację na wskazany temat (przedstawił ją w wyznaczonym terminie). Student dobrze opracował temat wykorzystując wiele źródeł, wyciągnął wnioski z zebranych informacji oraz sformułował własne opinie. |
5,0 | Student bardzo dobrze zrealizował zadanie projektowe oraz bardzo dobrze przygotował prezentację na wskazany temat (przedstawił ją w wyznaczonym terminie). Student bardzo dobrze opracował temat wykorzystując wiele źródeł, wyciągnął wnioski z zebranych informacji oraz sformułował własne opinie. |