Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie zorientowane na użytkownika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie zorientowane na użytkownika
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,30zaliczenie
projektyP6 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy planowania przedsiewziec internetowych, podstawy projektowania serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce2
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci2
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników2
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników2
T-L-6Projektowanie architektury informacji2
T-L-7Przykładowa analiza user experience2
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych1
15
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec3
31
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)2
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)12
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu2
31
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
S-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
I_1A_W11, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U14, I_1A_U17T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-2M-2S-2
I_1A_O9/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
I_1A_U09, I_1A_U12, I_1A_U14T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-P-5, T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-3M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2, C-3T-L-3, T-W-7, T-P-3, T-L-5, T-L-6, T-P-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-P-1, T-P-5, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-P-4, T-L-4, T-W-8, T-L-2M-2, M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
I_1A_O9/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Jesmond Allen, James Chudley, Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Michał Koralewski, Piotr Nowak, Podstawy User Experience w projektowaniu stron WWW, PARP, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce2
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci2
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników2
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników2
T-L-6Projektowanie architektury informacji2
T-L-7Przykładowa analiza user experience2
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)2
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)12
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_W01Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
Treści programoweT-W-8Zaliczenie wykładów
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_U01Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-3Testy uzytecznosci
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_U02Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
Treści programoweT-P-5Zaliczenie projektu
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_K01Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-3Testy uzytecznosci
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-5Zaliczenie projektu
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-W-8Zaliczenie wykładów
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej