Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie systemów i aplikacji internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie systemów i aplikacji internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Administracja
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Algorytmizacja, Podstawy Informatyki, Podstawy programowania komputerów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie uczestników z metodologią wytwarzania systemów informatycznych, aplikacji internetowych, przy udziale wybranych technologii programowania oraz frameworków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Regulamin uczestnictwa w zajęciach1
T-L-2Zdefiniowanie zajęć i celu1
T-L-3Analiza postawionego zadania/problemu4
T-L-4Dobór narzędzi2
T-L-5Projektowanie aplikacji5
T-L-6Wytwarzanie aplikacji12
T-L-7Testowanie i nanoszenie poprawek4
T-L-8Oddanie zadania1
30
wykłady
T-W-1Organizacja przedmiotu, literatura1
T-W-2Omówienie metod zarządzania projektem informatycznym2
T-W-3Omówienie faz tworzenia projektu/systemu inf.2
T-W-4Technologie wytwarzania systemów i aplikacji internetowych16
T-W-5Omówienie metod wspierających - frameworki8
T-W-6Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie i udział w zaliczeniu12
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Udział w zajęciach laboratoryjnych30
59
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Analiza literatury25
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Analiza istniejących trendów, projektów, zadań30
89

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny+pogadanka
M-2Laboratoria - z użyciem komputerów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnięć zdobytych podczas całego semestru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/03_W01
Student ma wiedzę w zakresie wybranych technologii internetowych i wytwarzania aplikacji internetowych
I_1A_W23T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/03_U01
Student potrafi wytworzyc system internetowy na bazie omowionych technologii internetowych
I_1A_U09T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-4, T-L-7, T-L-1, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-2, T-L-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/03_W01
Student ma wiedzę w zakresie wybranych technologii internetowych i wytwarzania aplikacji internetowych
2,0Nieznajomość zagadnień związanych z wykładem
3,0Znajomość zagadnień prezentowanych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/03_U01
Student potrafi wytworzyc system internetowy na bazie omowionych technologii internetowych
2,0Nie wykonanie zadania okreslonego na poczatku semestru
3,0Wykonanie dzialajacej aplikacji i omowienie poszczegolnych elementow
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Peter Lubbers, Brian Albers, Frank Salim, HTML5 Zaawansowane programowanie, Helion, 2013
  2. Zachary Kessin, HTML5 Programowanie aplikacji, Helion, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Regulamin uczestnictwa w zajęciach1
T-L-2Zdefiniowanie zajęć i celu1
T-L-3Analiza postawionego zadania/problemu4
T-L-4Dobór narzędzi2
T-L-5Projektowanie aplikacji5
T-L-6Wytwarzanie aplikacji12
T-L-7Testowanie i nanoszenie poprawek4
T-L-8Oddanie zadania1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Organizacja przedmiotu, literatura1
T-W-2Omówienie metod zarządzania projektem informatycznym2
T-W-3Omówienie faz tworzenia projektu/systemu inf.2
T-W-4Technologie wytwarzania systemów i aplikacji internetowych16
T-W-5Omówienie metod wspierających - frameworki8
T-W-6Zaliczenie1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie i udział w zaliczeniu12
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Udział w zajęciach laboratoryjnych30
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Analiza literatury25
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Analiza istniejących trendów, projektów, zadań30
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/03_W01Student ma wiedzę w zakresie wybranych technologii internetowych i wytwarzania aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie uczestników z metodologią wytwarzania systemów informatycznych, aplikacji internetowych, przy udziale wybranych technologii programowania oraz frameworków.
Treści programoweT-W-5Omówienie metod wspierających - frameworki
T-W-2Omówienie metod zarządzania projektem informatycznym
T-W-3Omówienie faz tworzenia projektu/systemu inf.
T-W-6Zaliczenie
T-W-4Technologie wytwarzania systemów i aplikacji internetowych
T-W-1Organizacja przedmiotu, literatura
Metody nauczaniaM-2Laboratoria - z użyciem komputerów
M-1Wykład informacyjny+pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnięć zdobytych podczas całego semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nieznajomość zagadnień związanych z wykładem
3,0Znajomość zagadnień prezentowanych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/03_U01Student potrafi wytworzyc system internetowy na bazie omowionych technologii internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie uczestników z metodologią wytwarzania systemów informatycznych, aplikacji internetowych, przy udziale wybranych technologii programowania oraz frameworków.
Treści programoweT-L-4Dobór narzędzi
T-L-7Testowanie i nanoszenie poprawek
T-L-1Regulamin uczestnictwa w zajęciach
T-L-3Analiza postawionego zadania/problemu
T-L-8Oddanie zadania
T-L-6Wytwarzanie aplikacji
T-L-2Zdefiniowanie zajęć i celu
T-L-5Projektowanie aplikacji
Metody nauczaniaM-2Laboratoria - z użyciem komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnięć zdobytych podczas całego semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonanie zadania okreslonego na poczatku semestru
3,0Wykonanie dzialajacej aplikacji i omowienie poszczegolnych elementow
3,5
4,0
4,5
5,0