Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O3/01_U01 | Umiejętność analizy systemów transmisyjnych o dużej przepływności w warstwie fizycznej. Projektowanie systemów cyfrowego przetwarzania sygnałów jednowymiarowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U15 | potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich |
I_1A_U16 | ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych |
I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie wiedzy na temat podstaw analizy i syntezy sygnałów cyfrowych. |
---|
C-4 | Nabycie wiedzy związanej z projektowaniem systemów cyfrowego przetwarzania sygnałów na platformie programowej. |
Treści programowe | T-L-2 | Badania symulacyjne w środowisku MATLAB/Simulink dotyczące analizy częstotliwościowej sygnałów - wyznaczanie widma amplitudowego, fazowego, gęstości mocy oraz periodogramu |
---|
T-L-3 | Projektowanie cyfrowych filtrów FIR oraz IIR wybranymi metodami. |
T-L-1 | Badania symulacyjne w środowisku MATLAB/Simulink dotyczące badania twierdzenia o próbkowaniu i procesu konwersji analogowo-cyfrowej |
T-L-4 | Badania charakterystyk sygnałów z użyciem spectrogramów. Ekstrakcja informacji z sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości. |
T-L-5 | Symulacja warunków transmisyjnych poprzez realizację transmisji danych przez kanał transmisyjny o zmiennej charakterystyce. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny przeprowadzonych badań symulacyjnych układów cyfrowego przetwarzania sygnałów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia wymogów na ocenę dostateczną |
3,0 | potrafi zaprojektować i wykonać model symulacyjny służący do ilustracji procesu konwersji analogowo cyfrowej, potrafi wyjaśnić twierdzenie o próbkowaniu z wykorzystaniem reprezentacji częstotliwościowej |
3,5 | jak na ocenę dostateczną oraz umie wyznaczać charakterystyki częstotliwościowe sygnałów, zbudować modele do weryfikacji twierdzeń związanych z transformatą Fouriera oraz wyznaczać odpowiedź impulsową układów LTI |
4,0 | jak na ocenę 3,5 oraz potrafi wykonać model symulacyjny zaprojektowanego filtru FIR metodą okien czasowych |
4,5 | jak na ocenę 4,0 oraz dodatkowo potrafi zbudować model filtru IIR z wykorzystaniem metody zer i biegunów. Potrafi przeprowadzać analizę własności sygnałów transmisyjnych. |
5,0 | jak na ocenę 4,5 oraz potrafi zbudować model symulacyjny toru transmisyjnego z uwzględnieniem typowych zakłóceń. |