Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O2/06_W01 | Student zna aspekty teoretyczne i praktyczne związane z tworzeniem aplikacji działających na urządzeniach mobilnych, w szczególności kwestie możliwości sprzętowych oraz programowych tych platform. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_W06 | zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych |
---|
I_1A_W21 | ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
T1A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstawowych zagadnień związnych z tworzeniem aplikacji działających na urządzeniach mobilnych takich jak smartphone'y i tablety, w tym: specyfikę urządzeń mobilnych (np. istotne ograniczenia sprzętowe i ich konsekwencje), cechy i składowe głównych platform umożliwiających działanie aplikacji na takich urządzeniach oraz wiadomości z zakresu pozycjonowania urządzeń mobilnych i usług bazujących na lokalizacji. |
---|
C-4 | Wykształcenie umiejętności samodzielnego poszukiwania rozwiązań dla tworzenia interfejsów użytkownika w systemach przenośnych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji dla technologii mobilnych: projektowanie, implementacja, testowanie. |
C-2 | Zapoznanie studenta z różnorodnością rozwiązań w dziedzinie technologii mobilnych. |
Treści programowe | T-W-4 | Usługi bazujące na lokalizacji. |
---|
T-W-5 | Nawigacja z pomocą systemów mobilnych |
T-W-6 | Środki realizacji komunikacji w systemie o architekturze klient-serwer. |
T-W-1 | Wprowadzenie do systemów mobilnych: specyfika (cechy, możliwości i ograniczenia) urządzeń
mobilnych, podstawowe architektury, rodzaje aplikacji i obszary zastosowań. |
T-W-2 | Najważniejsze platformy programowe stosowane w urządzeniach mobilnych: Android, iOS,
Windows Phone, J2ME. |
T-W-3 | Pozycjonowanie urządzeń mobilnych. |
T-L-2 | Podstawy tworzenia szkieletu aplikacji (zasoby, aktywności, intencje, manifest aplikacji). |
T-L-3 | Podstawy tworzenia sprzęgu użytkownika. |
T-L-4 | Przechowywanie informacji: usługa SQLLite i komponent SharedPreferences. |
T-L-5 | Pozycjonowanie urządzenia z pomocą systemu GPS. |
T-L-6 | Komunikacja klient-serwer. |
T-L-7 | Łączność krótkodystansowa (Bluetooth) i dostęp do informacji z sensorów. |
T-L-1 | Zapoznanie ze środowiskiem tworzenia aplikacji (Android SDK, Eclipse IDE, ADT Plugin). |
T-P-1 | Zaprojektowanie i wykonanie aplikacji realizującej usługi bazujące na lokalizacji. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z zastosowaniem komputerów i urządzeń mobilnych |
---|
M-5 | Ćwiczenia projektowe w zespołach, burza mózgów |
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów nabywania umiejętności praktycznych na zajęciach laboratoryjnych (na podstawie sprawozdań i wejściówek) |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji projektu grupowego (na podstawie przedstawionej dokumentacji) |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z realizacji projektu grupowego, na podstawie wykonanej prezentacji wyników projektu i wykonanej dokumentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wymienić i nazwać istniejących technologii programistycznych i sprzętowych dla urządzeń mobilnych. |
3,0 | Ma podstwy teoretyczne związane z tworzeniem aplikacji działających na urządzeniach mobilnych. |
3,5 | Potrafi dobierać technologie sprzętowe i programistyczne odpowiednio do zastosowań w tworzeniu aplikacji dla urządzeń mobilnych. |
4,0 | Potrafi wytłumaczyć dobór technologii sprzętowych i programistycznych odpowiednio do zastosowań i je opisać. |
4,5 | Potrafi rozpoznać trudności i zaproponować rozwiązania pozwalające ominąć potencjalne problemy realizacyjne. |
5,0 | Potrafi zaproponować uniwersalne rozwiązania programistyczne działającej na szerokiej grupie urządzeń mobilnych. |