Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt zespołowy
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 50 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy ekonomii
W-2Podstawy programowania stron WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu30
T-P-3Weryfikacja rynkowa projektu10
50

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-3Realizacja wersji prototypowej100
A-P-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa40
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
I_1A_W23, I_1A_W11T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2, C-3, C-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
I_1A_O9/05_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
I_1A_W23, I_1A_W11T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
I_1A_U14, I_1A_U02, I_1A_U20T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
I_1A_O9/05_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
I_1A_U12, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-4T-P-1, T-P-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
I_1A_K02, I_1A_K07T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
I_1A_O9/05_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
I_1A_K01, I_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Literatura podstawowa

  1. Bartosz Sałbut, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Warszawa, 2012
  2. Eric Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek., Helion, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami., Helion, Warszawa, 2012
  2. Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie - procedury - wyniki., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu30
T-P-3Weryfikacja rynkowa projektu10
50

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-3Realizacja wersji prototypowej100
A-P-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa40
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_W01Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_W02Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_U01Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_U02Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_K01Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_K02Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.