Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt zespołowy | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 9 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy ekonomii |
W-2 | Podstawy programowania stron WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych |
C-2 | Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi |
C-3 | Opracowanie wersji prototypowej |
C-4 | Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności. | 10 |
T-P-2 | Realizacja wersji prototypowej projektu | 30 |
T-P-3 | Weryfikacja rynkowa projektu | 10 |
50 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora | 50 |
A-P-2 | Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej | 50 |
A-P-3 | Realizacja wersji prototypowej | 100 |
A-P-4 | Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa | 40 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia projektowe |
M-2 | Prezentacja projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena prezentacji |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/05_W01 Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | I_1A_W23, I_1A_W11 | T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2, C-3, C-4 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
I_1A_O9/05_W02 Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | I_1A_W23, I_1A_W11 | T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/05_U01 Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | I_1A_U14, I_1A_U02, I_1A_U20 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
I_1A_O9/05_U02 Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | I_1A_U12, I_1A_U09 | T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-4 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/05_K01 Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe. | I_1A_K02, I_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
I_1A_O9/05_K02 Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych. | I_1A_K01, I_1A_K03 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/05_W01 Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
I_1A_O9/05_W02 Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/05_U01 Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
I_1A_O9/05_U02 Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/05_K01 Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. | |
I_1A_O9/05_K02 Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0 |
3,0 | Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
3,5 | Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego. | |
4,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
4,5 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego. | |
5,0 | Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego. |
Literatura podstawowa
- Bartosz Sałbut, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Warszawa, 2012
- Eric Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek., Helion, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami., Helion, Warszawa, 2012
- Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie - procedury - wyniki., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011