Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Programowanie multimediów w języku Java:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie multimediów w języku Java
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL7 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność sprawnego progromowania w języku obiektowym (C++, Java, C#) ze wskazaniem na Javę
W-2Znajomość (przynajmniej pobierzna) zagadnień związanych z szeroko rozumianą grafiką komputerową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zestawienie środowiska programistycznego1
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)3
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem2
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów1
T-L-5Integracja z urządzeniami wejścia/wyjścia1
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy1
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV1
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie3
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie1
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie1
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi1
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Samodzielna praca z materiałami wykładowymi15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
S-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_W01
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W05, I_1A_W06T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-1S-1
I_1A_O5/04_W02
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W06T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-1S-1
I_1A_O5/04_W03
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W06, I_1A_W14T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_U01
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
I_1A_U14, I_1A_U01, I_1A_U03T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-2, T-L-2M-2S-2
I_1A_O5/04_U02
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
I_1A_U14, I_1A_U03, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-L-3, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-4M-2S-2
I_1A_O5/04_U03
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-L-3, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-4M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_K01
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1M-2S-2
I_1A_O5/04_K02
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
I_1A_K01, I_1A_K04T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_W01
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
I_1A_O5/04_W02
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
I_1A_O5/04_W03
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_U01
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
I_1A_O5/04_U02
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
I_1A_O5/04_U03
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_K01
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
I_1A_O5/04_K02
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą

Literatura podstawowa

  1. David Bernstein, The Design and Implementation of Multimedia Software With Examples in Java, Jones & Bartlett Publishers, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zestawienie środowiska programistycznego1
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)3
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem2
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów1
T-L-5Integracja z urządzeniami wejścia/wyjścia1
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy1
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie3
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie1
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie1
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi1
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV3
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Samodzielna praca z materiałami wykładowymi15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W01Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W02Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W03Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U01Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U02Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U03Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_K01Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_K02Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą