Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu English in Electrical Engineering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot English in Electrical Engineering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Alternatywne żródła energii: -energia jądrowa -energia wiatrowa -energia słoneczna -hydroenergia8
T-LK-2Przenośny generator prądu4
T-LK-3Lewitacja magnetyczna3
T-LK-4Komponenty elektryczne i elektroniczne(mierniki, symbole, jednostki pomiaru)3
T-LK-5Aktualne zagadnienia w elektrotechnice: -pojazdy hybrydowe -materiały izolacyjne kabli elektrycznych -materiały dielektryczne w kuchenkach mikrofalowych9
T-LK-6Materiały stosowane w wysokozaawansowanych konstrukcjach elektrotechnicznych3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1zajęcia praktyczne30
A-LK-2przygotowanie się do zajęć25
A-LK-3udział w konsultacjach5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
EL_3A_W04C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
EL_3A_U07, EL_3A_U08, EL_3A_U03C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
EL_3A_K02C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Dubis, J. Firganek, English Through Electrical and Energy Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2009
  2. Eric H. Glendinning, Norman Glendinning, Oxford English for Electrical and Mechanical Engineering, Oxford University Press, 2008
  3. Mark Ibbotson, Professional English in Use, Cambridge University Press, 2009

Literatura dodatkowa

  1. S. De Breucker et al., A Hybrid Electric Kart with Energy Flow Managament as a Student Project, 2008, materiał z International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives and Motion- SPEEDAM
  2. Y. Ohki, Development of High-Resistant Hybrid Electric Vehicle/ Electric Vehicle Cables, IEEE Electrical Insulation Magazine, 2012
  3. Adrian Bennett, Electrical cable in polystyrene insulation, Build, 2001
  4. Anwar.J et al., Microwave chemistry: Effect of ions on dielectric heating in microwave ovens, Arabian Journal of Chemistry, 2011
  5. T. Knych, B. Smyrak, M. Walkowicz, Selected aspects of evolution properties of oxygen free copper for high-advanced electrotechnical application, Przegląd Elektrotechniczny, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Alternatywne żródła energii: -energia jądrowa -energia wiatrowa -energia słoneczna -hydroenergia8
T-LK-2Przenośny generator prądu4
T-LK-3Lewitacja magnetyczna3
T-LK-4Komponenty elektryczne i elektroniczne(mierniki, symbole, jednostki pomiaru)3
T-LK-5Aktualne zagadnienia w elektrotechnice: -pojazdy hybrydowe -materiały izolacyjne kabli elektrycznych -materiały dielektryczne w kuchenkach mikrofalowych9
T-LK-6Materiały stosowane w wysokozaawansowanych konstrukcjach elektrotechnicznych3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1zajęcia praktyczne30
A-LK-2przygotowanie się do zajęć25
A-LK-3udział w konsultacjach5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O1_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W04Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Alternatywne żródła energii: -energia jądrowa -energia wiatrowa -energia słoneczna -hydroenergia
T-LK-2Przenośny generator prądu
T-LK-3Lewitacja magnetyczna
T-LK-4Komponenty elektryczne i elektroniczne(mierniki, symbole, jednostki pomiaru)
T-LK-5Aktualne zagadnienia w elektrotechnice: -pojazdy hybrydowe -materiały izolacyjne kabli elektrycznych -materiały dielektryczne w kuchenkach mikrofalowych
T-LK-6Materiały stosowane w wysokozaawansowanych konstrukcjach elektrotechnicznych
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O1_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U07Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
EL_3A_U08Potrafi nawiązywać kontakty w międzynarodowym środowisku naukowym oraz zawodowym.
EL_3A_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Alternatywne żródła energii: -energia jądrowa -energia wiatrowa -energia słoneczna -hydroenergia
T-LK-2Przenośny generator prądu
T-LK-3Lewitacja magnetyczna
T-LK-4Komponenty elektryczne i elektroniczne(mierniki, symbole, jednostki pomiaru)
T-LK-5Aktualne zagadnienia w elektrotechnice: -pojazdy hybrydowe -materiały izolacyjne kabli elektrycznych -materiały dielektryczne w kuchenkach mikrofalowych
T-LK-6Materiały stosowane w wysokozaawansowanych konstrukcjach elektrotechnicznych
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O1_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Alternatywne żródła energii: -energia jądrowa -energia wiatrowa -energia słoneczna -hydroenergia
T-LK-2Przenośny generator prądu
T-LK-3Lewitacja magnetyczna
T-LK-4Komponenty elektryczne i elektroniczne(mierniki, symbole, jednostki pomiaru)
T-LK-5Aktualne zagadnienia w elektrotechnice: -pojazdy hybrydowe -materiały izolacyjne kabli elektrycznych -materiały dielektryczne w kuchenkach mikrofalowych
T-LK-6Materiały stosowane w wysokozaawansowanych konstrukcjach elektrotechnicznych
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0