Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_2A_A09.1_K01 | Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_2A_K02 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji |
---|
EL_2A_K03 | Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania współdziałając i pracując w grupie, przyjmując w niej różne role |
EL_2A_K01 | Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-2 | Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi. |
---|
C-3 | Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania.
Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne. |
---|
T-W-2 | Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji.
Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny. |
T-W-3 | Negocjator - zespół cech i umiejętności. |
T-W-4 | Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja.
Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca. |
T-W-5 | Podstawowe umiejętności w kontaktach interpersonalnych. Zasady poprawnej konwersacji. |
T-W-6 | Techniki autoprezentacji i przygotowania publicznych wystąpień. |
T-W-7 | Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne. |
T-W-8 | Podstawowe umiejętności pomagające w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych i podczas prowadzenia negocjacji. |
T-W-9 | Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów. |
Metody nauczania | M-2 | wykład konwersatoryjny. |
---|
M-3 | prezentacja multimedialna. |
M-4 | gry dydaktyczne. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowanej prezentacji, inscenizacji lub innej aktywnej formy potwierdzającej praktyczne umiejętności i kompetencje studenta. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |