Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)
Sylabus przedmiotu Układy mikroelektroniczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Układy mikroelektroniczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fizyka |
W-2 | Znajomość elementów elektronicznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów mikroelektronicznych. |
C-2 | Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się programowalnymi analogowymi układami mikroelektronicznymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium i zapoznanie się ze stanowiskami pracy. | 2 |
T-L-2 | Kurs projektowania i programowania układów analogowych w oparciu o układy FPAA. | 8 |
T-L-3 | Projektowanie układów ASIC | 4 |
T-L-4 | Zaliczenie zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technologia produkcji układów VLSI. | 2 |
T-W-2 | Poszczególne etapy produkcji układów mikroelektronicznych. | 2 |
T-W-3 | Właściwości i ograniczenia procesów technologicznych. Trendy rozwojowe. | 2 |
T-W-4 | Alternatywne technologie mikroelektroniczne. | 2 |
T-W-5 | Układy scalone typu ASIC | 2 |
T-W-6 | Reprogramowalne układy analogowe typy FPAA. Układy transliniowe. | 2 |
T-W-7 | Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji | 2 |
T-W-8 | Reprogramowalne układy cyfrowe - wprowadzenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań do poszczeglnych ćwiczeń. | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury. | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wejściówki do ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie wejściówek i sprawozdań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_C33_W01 Zna i rozumie standardowe mikroelektroniczne rozwiązania układowe stosowane w urządzeniach elektronicznych. Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki. | ET_1A_W17, ET_1A_W19 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_C33_U01 Potrafi analizować schematy blokowe i ideowe urządzeń elektronicznych, śledzić drogi przepływu sygnału, wyodrębniać bloki funkcjonalne, które mogą być zrealizowane w scalonym układzie mikroelektronicznym. | ET_1A_U18 | T1A_U13, T1A_U16 | — | C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_C33_W01 Zna i rozumie standardowe mikroelektroniczne rozwiązania układowe stosowane w urządzeniach elektronicznych. Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przedstawić standardowe mikroelektroniczne rozwiązania układowe stosowane w wybranych urządzeniach elektronicznych. Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_C33_U01 Potrafi analizować schematy blokowe i ideowe urządzeń elektronicznych, śledzić drogi przepływu sygnału, wyodrębniać bloki funkcjonalne, które mogą być zrealizowane w scalonym układzie mikroelektronicznym. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi analizować schematy blokowe i ideowe urządzeń elektronicznych, śledzić drogi przepływu sygnału, wyodrębniać bloki funkcjonalne, które potrafi zrealizować w scalonym układzie mikroelektronicznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gotra Z.R., Elektroniczne układy mikroelektroniczne do zastosowań w urządzeniach pomiarowych i czujnikach, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin, 2000
- Mulawka J., Układy mikroelektroniczne z przełączanymi pojemnościami, WKiŁ, Warszawa, 1987