Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie prac projektowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie prac projektowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Tomasz Miłosławski <Tomasz.Miloslawski@zut.edu.pl>, Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 2,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu grafiki inżynierskiej
W-2Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu układów elektronicznych analogowych i cyfrowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami pracy nad projektem urządzenia/systemu elektronicznego
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi komputerowych do praktyki projektowej
C-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu technologii wytwarzania obwodów drukowanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.2
T-P-2Prezentacje postepów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium. Prace warsztatowe.9
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, konstrukcji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.4
15
wykłady
T-W-1Ogólne zasady projektowania urządzeń elektronicznych.3
T-W-2Korzystanie z norm technicznych, kart katalogowych i not aplikacyjnych producentów.2
T-W-3CAD (np. Protel, Eagle): Tworzenie schematów ideowych. Listy połączeń. Biblioteki elementów.2
T-W-4CAD (np. Protel, Eagle): Projektowanie obwodów drukowanych. Systemy ręczne i automatyczne.2
T-W-5CAD (np. Protel, Eagle): Funkcjonalne symulacje systemów analogowych i cyfrowych.2
T-W-6CAD (np. Protel, Eagle): Symulacje systemów pod kątem stabilności termicznej i kompatybilności elektromagnetycznej.2
T-W-7Przygotowywanie dokumentacji produkcyjnej urządzeń elektronicznych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.15
A-P-3Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.15
A-P-4Wykonanie dokumentacji technicznej projektu i jego prezentacji.15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę.30
A-W-3Zaliczenie pisemne wykładu.1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
A-W-5Rozwiązywanie przykładów rachunkowych zaleconych podczas wykładu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena formująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i wykonanych urządzeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O06.2_W01
Student zna podstawowe fazy, metody i techniki w procesie projektowania urządzenia elektronicznego. Rozumie ich rolę w osiągnięciu pozytywnego efektu prac projektowych. Student rozumie potrzebę dostosowywania się do obowiązujących norm technicznych i przepisów. Zna strukturę oraz orientuje się, jakie informacje można znaleźć w kartach katalogowych elementów składowych projektowanego urządzenia. Ma podstawową wiedzę nt. parametrów materiałów stosowanych do budowy urządzeń. Student zna strukturę wynikowej dokumentacji projektowej i rozumie konieczność istnienia jej poszczególnych części. Zna rodzaje oprogramowania do wspomagania prac projektowych. Zna możliwości oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych i symaulacji działania urządzeń.
ET_1A_W05, ET_1A_W18, ET_1A_W20T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1M-1, M-2, M-4S-2, S-3, S-1, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O06.2_U01
Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego z wykorzytaniem odpowiednich narzędzi komputerowych. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów wskazać sposób ich eleiminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania.
ET_1A_U02, ET_1A_U03, ET_1A_U05, ET_1A_U08, ET_1A_U12, ET_1A_U17T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05C-2, C-3T-P-2, T-P-3M-2, M-3, M-4S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O06.2_W01
Student zna podstawowe fazy, metody i techniki w procesie projektowania urządzenia elektronicznego. Rozumie ich rolę w osiągnięciu pozytywnego efektu prac projektowych. Student rozumie potrzebę dostosowywania się do obowiązujących norm technicznych i przepisów. Zna strukturę oraz orientuje się, jakie informacje można znaleźć w kartach katalogowych elementów składowych projektowanego urządzenia. Ma podstawową wiedzę nt. parametrów materiałów stosowanych do budowy urządzeń. Student zna strukturę wynikowej dokumentacji projektowej i rozumie konieczność istnienia jej poszczególnych części. Zna rodzaje oprogramowania do wspomagania prac projektowych. Zna możliwości oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych i symaulacji działania urządzeń.
2,0
3,0Student zna podstawowe fazy, metody i techniki w procesie projektowania urządzenia elektronicznego. Rozumie ich rolę w osiągnięciu pozytywnego efektu prac projektowych. Student rozumie potrzebę dostosowywania się do obowiązujących norm technicznych i przepisów. Zna strukturę oraz orientuje się, jakie informacje można znaleźć w kartach katalogowych elementów składowych projektowanego urządzenia. Ma podstawową wiedzę nt. parametrów materiałów stosowanych do budowy urządzeń. Student zna strukturę wynikowej dokumentacji projektowej i rozumie konieczność istnienia jej poszczególnych części. Zna rodzaje oprogramowania do wspomagania prac projektowych. Zna możliwości oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych i symaulacji działania urządzeń.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O06.2_U01
Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego z wykorzytaniem odpowiednich narzędzi komputerowych. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów wskazać sposób ich eleiminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania.
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego z wykorzytaniem odpowiednich narzędzi komputerowych. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów potrafi wskazać sposób ich eliminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kisiel R., Podstawy konstruowania urządzeń elektronicznych, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  2. R.Dobies, Metodyka konstruowania sprzętu elektronicznego, WKiŁ, Warszawa, 1987
  3. Z.Rymarski, Materiałoznawstwo i konstrukcja urządzeń elektronicznych, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Karty katalogowe wybranych elementów elektronicznych, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.2
T-P-2Prezentacje postepów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium. Prace warsztatowe.9
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, konstrukcji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne zasady projektowania urządzeń elektronicznych.3
T-W-2Korzystanie z norm technicznych, kart katalogowych i not aplikacyjnych producentów.2
T-W-3CAD (np. Protel, Eagle): Tworzenie schematów ideowych. Listy połączeń. Biblioteki elementów.2
T-W-4CAD (np. Protel, Eagle): Projektowanie obwodów drukowanych. Systemy ręczne i automatyczne.2
T-W-5CAD (np. Protel, Eagle): Funkcjonalne symulacje systemów analogowych i cyfrowych.2
T-W-6CAD (np. Protel, Eagle): Symulacje systemów pod kątem stabilności termicznej i kompatybilności elektromagnetycznej.2
T-W-7Przygotowywanie dokumentacji produkcyjnej urządzeń elektronicznych.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.15
A-P-3Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.15
A-P-4Wykonanie dokumentacji technicznej projektu i jego prezentacji.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę.30
A-W-3Zaliczenie pisemne wykładu.1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
A-W-5Rozwiązywanie przykładów rachunkowych zaleconych podczas wykładu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O06.2_W01Student zna podstawowe fazy, metody i techniki w procesie projektowania urządzenia elektronicznego. Rozumie ich rolę w osiągnięciu pozytywnego efektu prac projektowych. Student rozumie potrzebę dostosowywania się do obowiązujących norm technicznych i przepisów. Zna strukturę oraz orientuje się, jakie informacje można znaleźć w kartach katalogowych elementów składowych projektowanego urządzenia. Ma podstawową wiedzę nt. parametrów materiałów stosowanych do budowy urządzeń. Student zna strukturę wynikowej dokumentacji projektowej i rozumie konieczność istnienia jej poszczególnych części. Zna rodzaje oprogramowania do wspomagania prac projektowych. Zna możliwości oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych i symaulacji działania urządzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_W05Ma podstawową wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w elektronice i telekomunikacji.
ET_1A_W18Zna i rozumie metodykę projektowania analogowych i cyfrowych układów oraz systemów elektronicznych, a także metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu; zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów i systemów.
ET_1A_W20Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami pracy nad projektem urządzenia/systemu elektronicznego
Treści programoweT-W-6CAD (np. Protel, Eagle): Symulacje systemów pod kątem stabilności termicznej i kompatybilności elektromagnetycznej.
T-W-1Ogólne zasady projektowania urządzeń elektronicznych.
T-W-7Przygotowywanie dokumentacji produkcyjnej urządzeń elektronicznych.
T-W-2Korzystanie z norm technicznych, kart katalogowych i not aplikacyjnych producentów.
T-W-3CAD (np. Protel, Eagle): Tworzenie schematów ideowych. Listy połączeń. Biblioteki elementów.
T-W-4CAD (np. Protel, Eagle): Projektowanie obwodów drukowanych. Systemy ręczne i automatyczne.
T-W-5CAD (np. Protel, Eagle): Funkcjonalne symulacje systemów analogowych i cyfrowych.
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena formująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i wykonanych urządzeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe fazy, metody i techniki w procesie projektowania urządzenia elektronicznego. Rozumie ich rolę w osiągnięciu pozytywnego efektu prac projektowych. Student rozumie potrzebę dostosowywania się do obowiązujących norm technicznych i przepisów. Zna strukturę oraz orientuje się, jakie informacje można znaleźć w kartach katalogowych elementów składowych projektowanego urządzenia. Ma podstawową wiedzę nt. parametrów materiałów stosowanych do budowy urządzeń. Student zna strukturę wynikowej dokumentacji projektowej i rozumie konieczność istnienia jej poszczególnych części. Zna rodzaje oprogramowania do wspomagania prac projektowych. Zna możliwości oprogramowania do projektowania obwodów drukowanych i symaulacji działania urządzeń.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O06.2_U01Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego z wykorzytaniem odpowiednich narzędzi komputerowych. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów wskazać sposób ich eleiminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
ET_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego.
ET_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
ET_1A_U08Potrafi porównać rozwiązania projektowe układów elektronicznych i systemów telekomunikacyjnych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, szybkość działania, koszt, itp.).
ET_1A_U12Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces testowania elementów, analogowych i cyfrowych układów elektronicznych oraz diagnostykę prostych systemów elektronicznych i sieci telekomunikacyjnych, a także – w przypadku wykrycia błędów – wskazać sposób ich wyeliminowania.
ET_1A_U17Potrafi edytować schemat ideowy oraz zaprojektować prosty obwód drukowany, korzystając ze specjalizowanego oprogramowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi komputerowych do praktyki projektowej
C-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu technologii wytwarzania obwodów drukowanych
Treści programoweT-P-2Prezentacje postepów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium. Prace warsztatowe.
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, konstrukcji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena formująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i wykonanych urządzeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego z wykorzytaniem odpowiednich narzędzi komputerowych. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów potrafi wskazać sposób ich eliminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania.
3,5
4,0
4,5
5,0