Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_O06.1_U01 | Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów wskazać sposób ich eleiminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów. |
---|
ET_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. |
ET_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. |
ET_1A_U08 | Potrafi porównać rozwiązania projektowe układów elektronicznych i systemów telekomunikacyjnych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, szybkość działania, koszt, itp.). |
ET_1A_U12 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces testowania elementów, analogowych i cyfrowych układów elektronicznych oraz diagnostykę prostych systemów elektronicznych i sieci telekomunikacyjnych, a także – w przypadku wykrycia błędów – wskazać sposób ich wyeliminowania. |
ET_1A_U17 | Potrafi edytować schemat ideowy oraz zaprojektować prosty obwód drukowany, korzystając ze specjalizowanego oprogramowania. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejętności korzystania z narzędzi komputerowych do wspomagania procesu projektowania |
---|
C-4 | Ukształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu technologii wytwarzania obwodów drukowanych i technologii montażu elementów elektronicznych |
Treści programowe | T-P-2 | Prezentacje postepów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad
projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium. Prace warsztatowe. |
---|
T-P-3 | Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, konstrukcji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych. |
Metody nauczania | M-2 | Wykład problemowy |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi |
S-5 | Ocena formująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i wykonanych urządzeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować dokumentację techniczną dot. realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi porównać proponowane rozwiązania techniczne ze względu na określone parametry (sprawność, szybkość działania, koszt). Potrafi testować elektroniczne elementy analogowe i cyfrowe oraz proste urządzenia. W razie wykrycia błędów wskazać sposób ich eleiminacji. Potrafi edytować schemat ideowy urządzenia elektronicznego oraz zaprojektować prosty obwód drukowany korzystając z odpowiednio dobranego oprogramowania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |