Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium naukowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium naukowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>, Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>, Ryszard Sikora <Ryszard.Sikora@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>, Adam Żuchowski <Adam.Zuchowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień automatyki i robotyki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 24 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O6_W01 Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej. | AR_3A_W04, AR_3A_W06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O6_U01 Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | AR_3A_U09, AR_3A_U10 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O6_W01 Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O6_U01 Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |