Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
Sylabus przedmiotu Układy tolerujące uszkodzenia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Układy tolerujące uszkodzenia | ||
Specjalność | Systemy sterowania procesami przemysłowymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Jaroszewski <Krzysztof.Jaroszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | matematyka, podstawy automatyki i terorii sterowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przedstawienie wiedzy z zakresu diagnostyki procesów przemysłowych |
C-2 | prezentacja mozliwości wykorzystania wiedzy diagnostycznej do budowy systemów tolerujących uszkodzenia |
C-3 | wykształcenie umiejętności projektowania układów tolerujących uszkodzenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Model obiektu sterowania | 3 |
T-L-2 | System diagnostyczny obiektu | 3 |
T-L-3 | Wirtualne układy pomiarowe | 3 |
T-L-4 | Implemnetacja układu sterowania tolerującego uszkodzenia | 3 |
T-L-5 | Walidacja i przygotowanie dokumentacji | 2 |
T-L-6 | Podsumowanie i ocena prac | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do diagnostyki i systemów tolerujących uszkodzenia | 1 |
T-W-2 | Detekcja i lokalizacja uszkodzeń | 1 |
T-W-3 | Metody detekcji uszkodzeń | 1 |
T-W-4 | Metody lokalizacji uszkodzeń | 1 |
T-W-5 | Elementy systemu tolerującego uszkodzenia | 1 |
T-W-6 | Architektura systemu tolerującego uszkodzenia | 1 |
T-W-7 | Analiza propagacji uszkodzeń | 1 |
T-W-8 | Analiza strukturalna | 1 |
T-W-9 | Modele systemów dynamicznych | 1 |
T-W-10 | Redundancja sprzętowa i analityczna | 1 |
T-W-11 | Sztuczne sieci neuronowe a tolerowanie uszkodzeń | 1 |
T-W-12 | Rekonfiguracja systemu | 1 |
T-W-13 | Przykład obliczeniowy - rekonfiguracja | 1 |
T-W-14 | Diagnstyka i rekonfiguracja systemów dyskretnych | 1 |
T-W-15 | Metody podwyższania niezawodności systemów cyfrowych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | przygotowanie się do zajęć | 10 |
A-L-3 | przygotowanie dokumentacji powykonawczej | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie się do egzaminu | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Cwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Wykład z uzyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego |
S-2 | Ocena formująca: Na podstawie sprawozdan |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie prezentacji rezultatów pracy i dokumentacji powykonawczej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_W01 xxx | AR_2A_W09 | T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-W-14 | M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_U01 xxx | AR_2A_U12 | T2A_U08, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U19 | — | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_W01 xxx | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi: - omówić metody detekcji i lokalizacji uszkodzeń, - przedstawić komponenty i strukture systemu tolerującego uszkodzenia, - omówić wykorzystanie redundancji do celów budowy systemów tolerujących uszkodzenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D02-SSPP_U01 xxx | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować i zaimplementować uklad tolerujący uszkodzenia dla prostego obiektu przemysłowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mogens Blanke i inni, Diagnosis and Fault-Tolerant Control, Springer, 2006