Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C11_W01 | Ma wiedzę o podstawowych elementach i układach elektroniki analogowej i cyfrowej wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_W14 | Ma podstawową wiedzę z elektroniki analogowej i cyfrowej w zakresie pozwalającym na zrozumienie sposobu działania elektronicznych i energoelektronicznych urządzeń wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
---|
AR_1A_W25 | Ma podstawową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami kierunków studiów powiązanych z kierunkiem Automatyka i Robotyka. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z podstawowymi elementami i układami elektronicznymi spotykanymi w układach sterowania w automatyce. |
---|
Treści programowe | T-W-9 | Podstawy techniki cyfrowej. |
---|
T-W-10 | Podstawowe funktory logiczne. |
T-W-11 | Wybrane metody syntezy układów kombinacyjnych. |
T-W-12 | Konwertery kodów. |
T-W-13 | Przerzutniki cyfrowe. |
T-W-14 | Rejestry, liczniki. |
T-W-15 | Wybrane metody syntezy układów sekwencyjnych. |
T-W-16 | Układy komutacyjne. |
T-W-18 | Sumatory, komparatory. |
T-W-17 | Układy uzależnień czasowych. |
T-W-19 | Pamięci cyfrowe. |
T-W-20 | Magistrale adresowe i danych. |
T-W-21 | Transmisja sygnałów cyfrowych. |
T-W-22 | Układy wyświetlania informacji. |
T-W-1 | Podstawowe elementy elektroniczne bierne i aktywne. Elementy R, L, C, diody, tranzystory. |
T-W-2 | Półprzewodnikowe elementy mocy: tranzystory bipolarne, unipolarne, IGBT, tyrystory, triaki. |
T-W-3 | Elektroniczne układy przełączające. Elektroniczne włączanie i wyłączanie elementów sygnalizacyjnych, przekaźników, silników DC i innych obciążeń. |
T-W-4 | Sterowanie impulsowe. Modulatory szerokości impulsów. Zastosowania. Straty mocy. |
T-W-5 | Układy zasilania. Stabilizacja napięcia ciągła i impulsowa. Przetwornice napięcia. |
T-W-6 | Odprowadzanie ciepła z elementów elektronicznych. Radiatory. |
T-W-7 | Sprzęganie czujników ze wzmacniaczami i układami pomiarowymi. Ochrona przed zakłóceniami. Wzmacniacze pomiarowe. |
T-W-8 | Generatory sygnałów i generatory taktujące do systemów dyskretnych. Generatory o wysokiej stabilności częstotliwości: kwarcowe i typu MEMS. |
T-L-13 | Przesyłanie sygnałów cyfrowych. |
T-L-14 | Wyświetlanie informacji. |
T-L-15 | Zaliczenie części cyfrowej. |
T-L-1 | Wprowadzenie do zajęć. |
T-L-8 | Zaliczenie części analogowej. |
T-L-9 | Generacja funkcji logicznych. |
T-L-10 | Liczniki i rejestry. |
T-L-11 | Układy czasowe. |
T-L-12 | Pamięci cyfrowe. |
T-L-3 | Klucze elektroniczne. |
T-L-4 | Symulacje komputerowe układów elektronicznych. |
T-L-2 | Parametry i charakterystyki diod i tranzystorów. |
T-L-6 | Zasilacze impulsowe. |
T-L-7 | Wzmacniacze pomiarowe. |
T-L-5 | Układy zasilające o działaniu ciągłym. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć. |
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę o podstawowych elementach i układach elektroniki analogowej i cyfrowej wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |