Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>, Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-2studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-3studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-4studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-5studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie
C-6studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-7studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-8studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-9studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-10studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie
C-11studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-12studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-13studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-14studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-15studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1rodzaje marketingu1
T-A-2otoczenie marketingowe1
T-A-3segmentacja rynku1
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia2
T-A-5dystrybucja produktów1
T-A-6promocja2
T-A-7cena1
9
wykłady
T-W-1istota i znaczenie marketingu1
T-W-2zasady marketingowe1
T-W-3strategia marketingowa1
T-W-4otoczenie podmiotu - analiza1
T-W-5segmentacja rynku1
T-W-6cena - istota, ustalanie, strategie cenowe1
T-W-7strategie dystrybucji; hurt i detal1
T-W-8promocja - charakterystyka elementów2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć15
A-A-3przygotowanie do kolokwium6
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do kolokwium9
A-W-3mozliwość uczestnictwa w konsultacjach2
A-W-4przygotwanie do zajęć10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2film
M-3praca w grupach

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: prace domowe
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_C1_W01
powinien wymieniać elementy marketingu mix
ZN1_1A_W01S1A_W01C-4T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-5M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_C1_U01
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
ZN1_1A_U02, ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U17S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06C-12, C-14, C-13T-A-2, T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_C1_K01
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K03S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_C1_W01
powinien wymieniać elementy marketingu mix
2,0Nie umie definiować pojęcia marketingu.
3,0Zna system i kompozycje marketingową.
3,5Zna podstawowe elementy marketing mix.
4,0Umie wymienić otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.
4,5Zna istotę i rodzaje promocji marketingowej.
5,0Zna podstawy marketingu międzynarodowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_C1_U01
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
2,0Nie postrzega narzędzi marketingu jako źródeł potencjalnych sukcesów firmy.
3,0Umie zidentyfikować narzędzia marketingowe.
3,5Umie opracować reklamę produktów przedsiębiorstwa.
4,0Umie prowadzić analizę funkcyjno-wartościową produktów firmy.
4,5Umie opracowywać wizerunek i tożsamość firmy.
5,0Umie tworzyć plan wdrażania marketingu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_C1_K01
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie działań konkurencyjnych firmy.
3,5Identyfikuje system i kompozycję marketingową w przedsiębiorstwie.
4,0Rozumie istotę działań promocyjnych przedsiębiorstwa.
4,5Identyfikuje rolę marketingu w społeczeństwie.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph, Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie. Kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994
  2. Zajączkowski M, Marketing-mix, AR, Szczecin, 2005, dwa tomy
  3. Kotler Ph., Armstrong G., Sunders J., Vong V, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002
  4. Kotler Ph., Armstrong G., Sunders J., Vong V, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1rodzaje marketingu1
T-A-2otoczenie marketingowe1
T-A-3segmentacja rynku1
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia2
T-A-5dystrybucja produktów1
T-A-6promocja2
T-A-7cena1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1istota i znaczenie marketingu1
T-W-2zasady marketingowe1
T-W-3strategia marketingowa1
T-W-4otoczenie podmiotu - analiza1
T-W-5segmentacja rynku1
T-W-6cena - istota, ustalanie, strategie cenowe1
T-W-7strategie dystrybucji; hurt i detal1
T-W-8promocja - charakterystyka elementów2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć15
A-A-3przygotowanie do kolokwium6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do kolokwium9
A-W-3mozliwość uczestnictwa w konsultacjach2
A-W-4przygotwanie do zajęć10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_C1_W01powinien wymieniać elementy marketingu mix
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-4studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
Treści programoweT-A-7cena
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia
T-A-6promocja
T-A-5dystrybucja produktów
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prace domowe
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie definiować pojęcia marketingu.
3,0Zna system i kompozycje marketingową.
3,5Zna podstawowe elementy marketing mix.
4,0Umie wymienić otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.
4,5Zna istotę i rodzaje promocji marketingowej.
5,0Zna podstawy marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_C1_U01powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
ZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U17wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-12studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-14studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-13studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
Treści programoweT-A-2otoczenie marketingowe
T-W-8promocja - charakterystyka elementów
T-W-2zasady marketingowe
T-W-1istota i znaczenie marketingu
T-W-4otoczenie podmiotu - analiza
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-3praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie postrzega narzędzi marketingu jako źródeł potencjalnych sukcesów firmy.
3,0Umie zidentyfikować narzędzia marketingowe.
3,5Umie opracować reklamę produktów przedsiębiorstwa.
4,0Umie prowadzić analizę funkcyjno-wartościową produktów firmy.
4,5Umie opracowywać wizerunek i tożsamość firmy.
5,0Umie tworzyć plan wdrażania marketingu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_C1_K01winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
ZN1_1A_K03jest przygotowany do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
Treści programoweT-W-2zasady marketingowe
T-W-1istota i znaczenie marketingu
T-W-3strategia marketingowa
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie działań konkurencyjnych firmy.
3,5Identyfikuje system i kompozycję marketingową w przedsiębiorstwie.
4,0Rozumie istotę działań promocyjnych przedsiębiorstwa.
4,5Identyfikuje rolę marketingu w społeczeństwie.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony działalności marketingowej przedsiębiorstwa.