Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Podstawy budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy budownictwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie pogłębionej wiedzy z zakresu ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność objaśniania, charakteryzowania i formułowania pojęć z zakresu budownictwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy budownictwa10
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie6
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie4
T-W-4Eksploatacja nieruchomości6
T-W-5Podstawy kosztorysowania4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych40
A-W-3Czytanie wskazanej literatury40
A-W-4Wykorzystanie metod w przygotowanej pracy końcowej40
A-W-5Przygotowanie do egzaminu60
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena formująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia z zakresu budownictwa
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_U01
Słuchacz analizuje i oblicza powierzchnię użytkowa, kubaturę i kalkuluje koszty budowy i prac remontowych
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_K01
Słuchacz jest zorientowany i świadomy znaczenia wiedzy z zakresu budownictwa i prawa budowlanego
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia z zakresu budownictwa
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_U01
Słuchacz analizuje i oblicza powierzchnię użytkowa, kubaturę i kalkuluje koszty budowy i prac remontowych
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/GN4_K01
Słuchacz jest zorientowany i świadomy znaczenia wiedzy z zakresu budownictwa i prawa budowlanego
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Lichołai L. (red.), Budownictwo ogólne, t.3 - elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
  4. Kietliński W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, PWN, 2007
  5. Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, konstrukcje murowe i drewniane, WSiP, Warszawa, 2006
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy budownictwa10
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie6
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie4
T-W-4Eksploatacja nieruchomości6
T-W-5Podstawy kosztorysowania4
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych40
A-W-3Czytanie wskazanej literatury40
A-W-4Wykorzystanie metod w przygotowanej pracy końcowej40
A-W-5Przygotowanie do egzaminu60
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN4_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje pojęcia z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania, charakteryzowania i formułowania pojęć z zakresu budownictwa
Treści programoweT-W-1Podstawy budownictwa
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-4Eksploatacja nieruchomości
T-W-5Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena formująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN4_U01Słuchacz analizuje i oblicza powierzchnię użytkowa, kubaturę i kalkuluje koszty budowy i prac remontowych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania, charakteryzowania i formułowania pojęć z zakresu budownictwa
Treści programoweT-W-1Podstawy budownictwa
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-4Eksploatacja nieruchomości
T-W-5Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena formująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/GN4_K01Słuchacz jest zorientowany i świadomy znaczenia wiedzy z zakresu budownictwa i prawa budowlanego
Cel przedmiotuC-1Umiejętność objaśniania, charakteryzowania i formułowania pojęć z zakresu budownictwa
Treści programoweT-W-1Podstawy budownictwa
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Proces inwestycyjny w budownictwie
T-W-4Eksploatacja nieruchomości
T-W-5Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena formująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym