Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Zagadnienia ekonomiczno-finansowe wspólne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Zagadnienia ekonomiczno-finansowe wspólne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowej wiedzy z ze statystyki opisowej, a także ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Elementy analizy finansowo- ekonomicznej6
T-W-2Elementy planowania kalkulacji kosztów4
T-W-3Podatki i opłaty związane z nieruchomościami4
T-W-4Rzeczoznawstwo majątkowe – wybrane zagadnienia4
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych70
A-W-3Czytanie wskazanej literatury62
A-W-4Rozwiązywanie zadań70
A-W-5Przygotowanie do egzaminu80
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje cele analizy finansowej i sposoby jej wykonania
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_U01
Słuchacz ustala przyczyny i przebieg konkretnych procesów, posługując się stosownymi metodami i sposobami planowania i kalkulacji kosztów
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_K01
Słuchacz świadomy znaczenia analizy , planowania i kalkulacji kosztów
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_W01
Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje cele analizy finansowej i sposoby jej wykonania
2,0Słuchacz nie posiada podstawowe wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_U01
Słuchacz ustala przyczyny i przebieg konkretnych procesów, posługując się stosownymi metodami i sposobami planowania i kalkulacji kosztów
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G13_K01
Słuchacz świadomy znaczenia analizy , planowania i kalkulacji kosztów
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Brzeski W., Nieruchomości w Polsce – kompendium. Pośrednictwo i zarządzanie, Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa - Kraków, 2007
  2. Kucharska-Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Instytut Nieruchomości Valor, Warszawa, 2000
  3. Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2006
  4. Dziaczek R., Ochrona praw lokatorów. Dodatki mieszkaniowe., LexisNexis, Warszawa, 2006
  5. Bończak-Kucharczyk E., Spółdzielnie mieszkaniowe, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kulwer, Kraków, 2008
  6. Bryx M., Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltex, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Miesięcznik dla zarządców „Administrator” LEX

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy analizy finansowo- ekonomicznej6
T-W-2Elementy planowania kalkulacji kosztów4
T-W-3Podatki i opłaty związane z nieruchomościami4
T-W-4Rzeczoznawstwo majątkowe – wybrane zagadnienia4
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych70
A-W-3Czytanie wskazanej literatury62
A-W-4Rozwiązywanie zadań70
A-W-5Przygotowanie do egzaminu80
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G13_W01Słuchacz objaśnia, charakteryzuje i właściwie formułuje cele analizy finansowej i sposoby jej wykonania
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Elementy analizy finansowo- ekonomicznej
T-W-2Elementy planowania kalkulacji kosztów
T-W-3Podatki i opłaty związane z nieruchomościami
T-W-4Rzeczoznawstwo majątkowe – wybrane zagadnienia
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowe wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G13_U01Słuchacz ustala przyczyny i przebieg konkretnych procesów, posługując się stosownymi metodami i sposobami planowania i kalkulacji kosztów
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Elementy analizy finansowo- ekonomicznej
T-W-2Elementy planowania kalkulacji kosztów
T-W-3Podatki i opłaty związane z nieruchomościami
T-W-4Rzeczoznawstwo majątkowe – wybrane zagadnienia
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G13_K01Słuchacz świadomy znaczenia analizy , planowania i kalkulacji kosztów
Cel przedmiotuC-1Znajomość pojęć ekonomicznych z zakresu rynku nieruchomości
C-2Umiejętność analizowania i interpretowania, a także wykorzystania i oceniania zjawisk ekonomicznych
Treści programoweT-W-1Elementy analizy finansowo- ekonomicznej
T-W-2Elementy planowania kalkulacji kosztów
T-W-3Podatki i opłaty związane z nieruchomościami
T-W-4Rzeczoznawstwo majątkowe – wybrane zagadnienia
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym