Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe i egzamin:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe i egzamin
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie pogłębionej wiedzy z zakresu celów i metod realizacji prac końcowych

Cele przedmiotu

dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Określenie tematyki pracy , układu i treści pracy2
T-W-2Cel pracy i metody badań3
T-W-3Literatura tematu badań2
T-W-4Forma i treść operatu szacunkowego3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie pytań60
A-W-3Rozwiązywanie problemów60
A-W-4Czytanie wskazanej literatury60
A-W-5Sporządzenie pracy dyplomowej110
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_W01
Słuchacz nazywa i definiuje problemy, tematy prac , cele i metody ich realizacji
T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_U01
Słuchacz dobiera literaturę tematu badań oraz dane i metody wykorzystane w pracy
T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i odpowiedzialnie realizuje temat pracy końcowej
T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_W01
Słuchacz nazywa i definiuje problemy, tematy prac , cele i metody ich realizacji
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_U01
Słuchacz dobiera literaturę tematu badań oraz dane i metody wykorzystane w pracy
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GSN_10-_WEk/PD/G10_K01
Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i odpowiedzialnie realizuje temat pracy końcowej
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Jak pisać, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i wiedza, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Określenie tematyki pracy , układu i treści pracy2
T-W-2Cel pracy i metody badań3
T-W-3Literatura tematu badań2
T-W-4Forma i treść operatu szacunkowego3
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie pytań60
A-W-3Rozwiązywanie problemów60
A-W-4Czytanie wskazanej literatury60
A-W-5Sporządzenie pracy dyplomowej110
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G10_W01Słuchacz nazywa i definiuje problemy, tematy prac , cele i metody ich realizacji
Treści programoweT-W-1Określenie tematyki pracy , układu i treści pracy
T-W-2Cel pracy i metody badań
T-W-3Literatura tematu badań
T-W-4Forma i treść operatu szacunkowego
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G10_U01Słuchacz dobiera literaturę tematu badań oraz dane i metody wykorzystane w pracy
Treści programoweT-W-1Określenie tematyki pracy , układu i treści pracy
T-W-2Cel pracy i metody badań
T-W-3Literatura tematu badań
T-W-4Forma i treść operatu szacunkowego
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacfz posiada podstawowe umiejętności w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGSN_10-_WEk/PD/G10_K01Słuchacz aktywnie ,kompetentnie i odpowiedzialnie realizuje temat pracy końcowej
Treści programoweT-W-1Określenie tematyki pracy , układu i treści pracy
T-W-2Cel pracy i metody badań
T-W-3Literatura tematu badań
T-W-4Forma i treść operatu szacunkowego
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadań
S-3Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowych kompetencji w zakresie przedmiotu
3,0Słuchacz posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu
3,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu więcej niz dobrym
5,0Słuchacz posiada kompetencje w zakresie przedmiotu w stopniu bardzo dobrym