Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne

Sylabus przedmiotu Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Fundusze i projekty unijne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczna wiedza początkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.
C-2Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Miejsce EFRRiFS wśród polityki i strategii UE3
T-W-2Wdrażanie projektów EFRRiFS3
T-W-3Strategia EFRRiFS3
T-W-4Środki finansowe EFRRiFS3
T-W-5Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności 2014 – 20203
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury30
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena pracy pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F8_W01
Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F8_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F8_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.

Literatura podstawowa

  1. J. W. Tkaczyński, M. Świstak, Encyklopedia polityki regionalnej funduszy europejskich, CH BECK, 2013
  2. E. Sobczak, Wykorzystanie funduszy unijnych a spójność społeczno – ekonomiczna w rozwoju regionów, Politechnika Warszawska, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miejsce EFRRiFS wśród polityki i strategii UE3
T-W-2Wdrażanie projektów EFRRiFS3
T-W-3Strategia EFRRiFS3
T-W-4Środki finansowe EFRRiFS3
T-W-5Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności 2014 – 20203
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury30
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych20
A-W-4Przygotowanie do egzaminu25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F8_W01Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F8_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F8_K01Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.