Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne
Sylabus przedmiotu Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Fundusze i projekty unijne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczna wiedza początkowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności. |
C-2 | Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Miejsce EFRRiFS wśród polityki i strategii UE | 3 |
T-W-2 | Wdrażanie projektów EFRRiFS | 3 |
T-W-3 | Strategia EFRRiFS | 3 |
T-W-4 | Środki finansowe EFRRiFS | 3 |
T-W-5 | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności 2014 – 2020 | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 30 |
A-W-3 | Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy z prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: ocena pracy pisemnej |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F8_W01 Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F8_U01 Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
FPU_10A_WEk/PD/F8_K01 Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- J. W. Tkaczyński, M. Świstak, Encyklopedia polityki regionalnej funduszy europejskich, CH BECK, 2013
- E. Sobczak, Wykorzystanie funduszy unijnych a spójność społeczno – ekonomiczna w rozwoju regionów, Politechnika Warszawska, 2013