Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Fundusze i projekty unijne

Sylabus przedmiotu Metodologia przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Fundusze i projekty unijne
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Metodologia przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 6,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest wymagana wiedza wstępna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu metodologii przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich
C-2Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przygotowanie projektów rozwoju zasobów ludzkich. – warsztaty30
30
wykłady
T-W-1Założenia ogólne dotyczące projektów rozwoju zasobów ludzkich5
T-W-2Wymagania prawne.5
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Czytanie wskazanej literatury30
A-A-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych30
A-A-4Samodzielne przygotowywanie projektów60
A-A-5Przygotowanie do egzaminu30
180
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury25
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena pracy pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny lub testowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F13_W01
Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu metodologii przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F13_U01
Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
FPU_10A_WEk/PD/F13_K01
Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu metodologii przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich.

Literatura podstawowa

  1. D. Wszołek-Lech, M. Lech, Jak prawidłowo rozliczyć projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka?, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, 2010
  2. J. Oleńska, Instrukcja obiegu i archiwizowania dokumentów księgowych związanych z realizacją projektów unijnych, ODDK, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przygotowanie projektów rozwoju zasobów ludzkich. – warsztaty30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Założenia ogólne dotyczące projektów rozwoju zasobów ludzkich5
T-W-2Wymagania prawne.5
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Czytanie wskazanej literatury30
A-A-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych30
A-A-4Samodzielne przygotowywanie projektów60
A-A-5Przygotowanie do egzaminu30
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury25
A-W-3Czytanie i analiza wskazanych aktów prawnych25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F13_W01Słuchacz rozróżnia i definiuje pojęcia z zakresu metodologii przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F13_U01Słuchacz analizuje i interpretuje, wykorzystuje i dobiera właściwe zapisy w aktach prawnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaFPU_10A_WEk/PD/F13_K01Słuchacz aktywnie, kompetentnie i świadomie formułuje problemy związane z zakresu metodologii przygotowania projektów rozwoju zasobów ludzkich.