Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Planowanie i ocena działalności handlowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i ocena działalności handlowej
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 1,00,75zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej3
T-A-2Planowanie produktu2
T-A-3Prognozowanie popytu3
T-A-4Projektowanie procesów3
T-A-5Biznes plan5
T-A-6Ocena finansowa2
T-A-7Ocena efektywności4
T-A-8Benchmarking3
25
wykłady
T-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach3
T-W-2Metody planowania3
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe3
T-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej3
T-W-5Analiza działalności3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-3Zaaliczenie2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-3
E_1A_D5/07_W02
Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
C-1T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/07_U01
Student potrafi zaplanować działalność handlową
C-2T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4M-4, M-3S-1, S-2
E_1A_D5/07_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
C-3T-A-7, T-A-8, T-A-6M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/07_W01
Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg. standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  2. D. Waters, Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  3. M. Sławińska, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  2. Stoner J., Freeman E., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej3
T-A-2Planowanie produktu2
T-A-3Prognozowanie popytu3
T-A-4Projektowanie procesów3
T-A-5Biznes plan5
T-A-6Ocena finansowa2
T-A-7Ocena efektywności4
T-A-8Benchmarking3
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach3
T-W-2Metody planowania3
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe3
T-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej3
T-W-5Analiza działalności3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Prace projektowe, zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-3Zaaliczenie2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_W01Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-W-1Istota planowania działalności w handlu i usługach
T-W-2Metody planowania
T-W-3Plany rzeczowo-finansowe
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_W02Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej
Treści programoweT-W-5Analiza działalności
T-W-4Biznes plan w działalności handlowej i usługowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_U01Student potrafi zaplanować działalność handlową
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności
Treści programoweT-A-3Prognozowanie popytu
T-A-1Planowanie działalności handlowej i usługowej
T-A-2Planowanie produktu
T-A-5Biznes plan
T-A-4Projektowanie procesów
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/07_U02Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności
Treści programoweT-A-7Ocena efektywności
T-A-8Benchmarking
T-A-6Ocena finansowa
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu