Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
C-2Znajomość funkcji kierowniczych pełnionych przez menedżerów
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Władza w organizacji a przywództwo2
T-A-2Zarządzanie relacjami z otoczeniem4
T-A-3Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej8
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian10
T-A-5Wybrane metody podejmowania decyzji6
30
wykłady
T-W-1Proces i obszary zarządzania w organizacjach. Menedżerowie - ich funkcje, role i umiejętności.2
T-W-2Proces planowania. Cele i rodzaje planów.2
T-W-3Organizowanie. Elementy konstrukcyjne organizacji i ich wpływ na proces zarządzania.2
T-W-4Ludzie w organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Motywowanie pracowników.3
T-W-5Kontrolowanie. Proces i rodzaje kontroli. Jakość.2
T-W-6Koncepcje w zarządzaniu.2
T-W-7Zarządzanie wiedzą, informacjami i techniką informacyjną2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium10
A-A-3Przygotowanie zadań domowych i prezentacja na forum grupy20
A-A-4Przygotowanie pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania20
A-A-5Przygotowanie do zajęć10
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Egzamin2
A-W-4Czytanie wskazanej literatury23
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Prezentacja wykonanego zadania domowego z zakresu zarządzania
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
S-4Ocena formująca: Ocena z pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania w organizacjach
S-5Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych w formie testu i zadań problemowych
S-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań otwartych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-1T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-6, S-3
E_1A_B6_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych i dokonuje ich wewnętrznej charakterystyki
E_1A_W02, E_1A_W05, E_1A_W10S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-2T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-6, S-3, S-4
E_1A_B6_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-3, C-1T-W-6, T-A-2, T-A-4M-1, M-4, M-2S-1, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania, motywowania i kontrolowania.
E_1A_U11, E_1A_U10, E_1A_U02, E_1A_U03S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07C-3, C-2T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-4M-4, M-3, M-5S-1, S-3, S-5
E_1A_B6_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, globalny i kulturowy asekt zarządzania.
E_1A_U18, E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U08S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06C-3T-A-2, T-A-4M-4, M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_B6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzniu.
E_1A_K02, E_1A_K08, E_1A_K09S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-4, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
2,0
3,0Student objaśnia podstawowe teorie i poglądy w zarządzaniu. Zna ich znaczenie w zarządzaniu organizacją.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B6_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych i dokonuje ich wewnętrznej charakterystyki
2,0
3,0Student potrafi objaśnić istotę funkcji kierowniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B6_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
2,0
3,0Student zna i charakteryzuje różne obszary otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania, motywowania i kontrolowania.
2,0
3,0Student prawidłowo stosuje podstawowe procedury i metody zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_B6_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, globalny i kulturowy asekt zarządzania.
2,0
3,0Student stosuje podstawowe metody analizy otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_B6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzniu.
2,0
3,0Student aktywnie uczestniczy w podejmowaniu decyzji w grupie, ocenia wybrane propozycje pod względem etycznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  2. Zakrzewska - Bielawska A. (red), Podstawy zarządzania, Wolters Kluwer POlska Sp. z o.o., Warszawa, 2012
  3. Koźmiński A.K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2008
  4. Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2008
  5. Stoner J., Freeman E., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Drucker P., Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa, 2009
  2. Robbins Stephen P., DeCenzo David A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Władza w organizacji a przywództwo2
T-A-2Zarządzanie relacjami z otoczeniem4
T-A-3Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej8
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian10
T-A-5Wybrane metody podejmowania decyzji6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces i obszary zarządzania w organizacjach. Menedżerowie - ich funkcje, role i umiejętności.2
T-W-2Proces planowania. Cele i rodzaje planów.2
T-W-3Organizowanie. Elementy konstrukcyjne organizacji i ich wpływ na proces zarządzania.2
T-W-4Ludzie w organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Motywowanie pracowników.3
T-W-5Kontrolowanie. Proces i rodzaje kontroli. Jakość.2
T-W-6Koncepcje w zarządzaniu.2
T-W-7Zarządzanie wiedzą, informacjami i techniką informacyjną2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium10
A-A-3Przygotowanie zadań domowych i prezentacja na forum grupy20
A-A-4Przygotowanie pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania20
A-A-5Przygotowanie do zajęć10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Egzamin2
A-W-4Czytanie wskazanej literatury23
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozróżnia i charakteryzuje podstawowe koncepcje w zarządzaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
Treści programoweT-W-7Zarządzanie wiedzą, informacjami i techniką informacyjną
T-W-6Koncepcje w zarządzaniu.
T-W-4Ludzie w organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Motywowanie pracowników.
T-W-3Organizowanie. Elementy konstrukcyjne organizacji i ich wpływ na proces zarządzania.
T-A-1Władza w organizacji a przywództwo
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań otwartych
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student objaśnia podstawowe teorie i poglądy w zarządzaniu. Zna ich znaczenie w zarządzaniu organizacją.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student objaśnia istotę funkcji kierowniczych i dokonuje ich wewnętrznej charakterystyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-2Znajomość funkcji kierowniczych pełnionych przez menedżerów
Treści programoweT-W-7Zarządzanie wiedzą, informacjami i techniką informacyjną
T-W-2Proces planowania. Cele i rodzaje planów.
T-W-5Kontrolowanie. Proces i rodzaje kontroli. Jakość.
T-W-4Ludzie w organizacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Motywowanie pracowników.
T-W-1Proces i obszary zarządzania w organizacjach. Menedżerowie - ich funkcje, role i umiejętności.
T-W-3Organizowanie. Elementy konstrukcyjne organizacji i ich wpływ na proces zarządzania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań otwartych
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
S-4Ocena formująca: Ocena z pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania w organizacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi objaśnić istotę funkcji kierowniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student tłumaczy środowiskowy kontekst zarządzania i identyfikuje obszary i elementy otoczenia organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
C-1Rozumienie roli i istoty zarządzania w różnych typach organizacji i na różnych szczeblach struktury organizacyjnej
Treści programoweT-W-6Koncepcje w zarządzaniu.
T-A-2Zarządzanie relacjami z otoczeniem
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych w formie testu i zadań problemowych
S-4Ocena formująca: Ocena z pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania w organizacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i charakteryzuje różne obszary otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje uniwersalne procedury oraz wybrane metody rozwiązywania problemów, planowania, podejmowania decyzji, organizowania, motywowania i kontrolowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
C-2Znajomość funkcji kierowniczych pełnionych przez menedżerów
Treści programoweT-W-2Proces planowania. Cele i rodzaje planów.
T-W-5Kontrolowanie. Proces i rodzaje kontroli. Jakość.
T-W-3Organizowanie. Elementy konstrukcyjne organizacji i ich wpływ na proces zarządzania.
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych w formie testu i zadań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo stosuje podstawowe procedury i metody zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student analizuje otoczenie, uwzględniając etyczny, globalny i kulturowy asekt zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami wykorzystywanymi w procesie zarządzania organizacją
Treści programoweT-A-2Zarządzanie relacjami z otoczeniem
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-5Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Prezentacja wykonanego zadania domowego z zakresu zarządzania
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Kolokwium z treści programowych dotyczących ćwiczeń audytoryjnych w formie testu i zadań problemowych
S-4Ocena formująca: Ocena z pracy wiążącej teorię z praktyką zarządzania w organizacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student stosuje podstawowe metody analizy otoczenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_B6_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest chętny do podejmowania decyzji w grupie, wyrażania ocen zjawisk w organizacji z uwzględnieniem zasad etyki w zarządzniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Znajomość funkcji kierowniczych pełnionych przez menedżerów
Treści programoweT-A-2Zarządzanie relacjami z otoczeniem
T-A-3Projektowanie struktury organizacyjnej i zarządzanie relacjami w strukturze organizacyjnej
T-A-4Zarządzanie relacjami społecznymi i w procesie zmian
T-A-1Władza w organizacji a przywództwo
T-A-5Wybrane metody podejmowania decyzji
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Prezentacja wykonanego zadania domowego z zakresu zarządzania
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie wiadomości zdobytych na wcześniejszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student aktywnie uczestniczy w podejmowaniu decyzji w grupie, ocenia wybrane propozycje pod względem etycznym
3,5
4,0
4,5
5,0