Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Ogonowski <Piotr.Ogonowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 20 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne”

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką2
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP2
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia2
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania2
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji2
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce2
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne2
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych30
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych25
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu30
A-L-5Przygotowanie sie do zaliczenia13
A-L-6Uczestnictwo w zaliczeniu2
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
E_2A_W06S2A_W06C-1, C-2T-L-2, T-L-6, T-L-10, T-L-1, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-8M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
E_2A_U07, E_2A_U17S2A_U03, S2A_U07, S2A_U09, S2A_U10C-1, C-2T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-8M-3, M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.

Literatura podstawowa

  1. Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, Wydanie 2
  2. Abt Stefan, Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką2
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP2
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia2
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania2
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji2
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce2
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne2
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych30
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych25
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu30
A-L-5Przygotowanie sie do zaliczenia13
A-L-6Uczestnictwo w zaliczeniu2
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna / pokaz
M-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U17Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna / pokaz
M-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.