Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Nieruchomości rekreacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nieruchomości rekreacyjne
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 6 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 3 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw usług turystycznych, elementów mikro i makroekonomii; zasad gospodarki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego1
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi1
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)1
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych1
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.1
6
wykłady
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych1
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne1
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Studiowanie wskazanej literatury6
A-A-4Udzial w konsultacjach4
A-A-5Praca w domu9
30
wykłady
A-W-1Udział w wykladach3
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do wykladow7
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
E_2A_W02S2A_W02C-1T-W-2, T-W-1, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_U01
Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
E_2A_U04, E_2A_U18S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U08C-1T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
E_2A_K04S2A_K04C-1T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_W01
Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_U01
Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/15_K01
Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. L. Wojtasik, R.D. Tauber, Nowoczesna turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań, 2007
  2. Wodejko S, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHP, Warszawa, 1998
  3. Panasiuk A., Ekonomiczne problemy turystyki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2005
  4. Bryx M, Inwestycje w nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2001
  5. Panasiuk A., Szostak D., Hotelarstwo. Usługi eksploatacja zarządzanie, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska-Stasiak E, Wartość Rynkowa Nieruchomości, Twigger, Warszawa, 2000
  2. Borkowski S., Wszendobył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego1
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi1
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)1
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej1
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych1
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych1
T-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne1
T-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną1
3

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Studiowanie wskazanej literatury6
A-A-4Udzial w konsultacjach4
A-A-5Praca w domu9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykladach3
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do wykladow7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_W01Uzyskał wiedzę o nieruchomościach turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-W-2Inwestycje w nieruchomości turystyczne
T-W-1Rodzaje obiektów turystycznych
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_U01Sporządzanie projektów planów i elementów strategii turystycznych i zna rolę zarządcy nieruchomości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-W-3Rola zarządcy nieruchomością turystyczną
T-A-1Książka Obiektu Budowlanego – remont, modernizacja, nadbudowa obiektu turystycznego
T-A-2Akty prawne w gospodarce nieruchomościami turystycznymi
T-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/15_K01Potrafi analizować rynek usług turystycznych i uzasadniać swe plany
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Kształcenie specjalistów wykorzystujących wiedzę z ekonomii i zarządzania w kierowaniu obiektami turystycznymi
Treści programoweT-A-3Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej (koszty prowadzenia działalności noclegowej)
T-A-4Ruch turystyczny a wykorzystanie bazy noclegowej
T-A-5Tendencje rynku nieruchomości turystycznych
T-A-6Rynek nieruchomości i rekreacyjnych w gminach turystycznych woj. zachodniopomorskiego.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, sporządzanie planów i elementów strategii, uzasadnianie propozycji rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut)
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena z egzaminu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu nieruchomości
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne