Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Metody i techniki menedżerskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody i techniki menedżerskie
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z technikami pracy kierowniczej i skutecznego działania.
C-2Pozyskanie wiedzy w aspekcie teoretycznego kształtowania się technik menedżerskich.
C-3Umiejętności zastosowania technik menedżerskich w sprzedaży.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Istota zarządzania pracą kierowniczą.3
T-K-2Zarządzanie czasem.4
T-K-3Zarządzanie przez wyjątki.2
T-K-4Zarządzanie zmianą.3
T-K-5Zarządzanie sobą.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia12
A-K-4Przeprowadzenie zaliczenia3
A-K-5Prezentacja prac cząstowych i praca w grupach12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
S-2Ocena formująca: Prezentacja ustna
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji w ramach współczesnych koncepcji zarządzania.
C-3, C-1, C-2T-K-1, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-5M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
E_1A_D5/08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje zarządzania w odniesieniu do działalności handlowej.
C-1, C-2T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-3, T-K-2M-2, M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania w działalności sprzedażowej.
C-1, C-3T-K-2, T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-3M-3, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji w ramach współczesnych koncepcji zarządzania.
2,0
3,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje kierowniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_D5/08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje zarządzania w odniesieniu do działalności handlowej.
2,0
3,0Student jest w stanie ogólnie wytłumaczyć wybrane koncepcje strategicznego zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania w działalności sprzedażowej.
2,0
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Antoszkiewicz J.D., Pawlak Z., Techniki menedżerskie: skuteczne zarządzanie firmą, Poltext, Warszawa, 2014
  2. Covey S.R., 7 nawyków skutecznego działania, REBIS, Poznań, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Drucker P., Zarządzanie sobą, Harvard Business Review, Warszawa, 1999, marzec-kwiecień

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Istota zarządzania pracą kierowniczą.3
T-K-2Zarządzanie czasem.4
T-K-3Zarządzanie przez wyjątki.2
T-K-4Zarządzanie zmianą.3
T-K-5Zarządzanie sobą.3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia12
A-K-4Przeprowadzenie zaliczenia3
A-K-5Prezentacja prac cząstowych i praca w grupach12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/08_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji w ramach współczesnych koncepcji zarządzania.
Cel przedmiotuC-3Umiejętności zastosowania technik menedżerskich w sprzedaży.
C-1Zapoznanie z technikami pracy kierowniczej i skutecznego działania.
C-2Pozyskanie wiedzy w aspekcie teoretycznego kształtowania się technik menedżerskich.
Treści programoweT-K-1Istota zarządzania pracą kierowniczą.
T-K-3Zarządzanie przez wyjątki.
T-K-2Zarządzanie czasem.
T-K-4Zarządzanie zmianą.
T-K-5Zarządzanie sobą.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-2Ocena formująca: Prezentacja ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje kierowniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/08_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje zarządzania w odniesieniu do działalności handlowej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technikami pracy kierowniczej i skutecznego działania.
C-2Pozyskanie wiedzy w aspekcie teoretycznego kształtowania się technik menedżerskich.
Treści programoweT-K-4Zarządzanie zmianą.
T-K-5Zarządzanie sobą.
T-K-1Istota zarządzania pracą kierowniczą.
T-K-3Zarządzanie przez wyjątki.
T-K-2Zarządzanie czasem.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-2Ocena formująca: Prezentacja ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie ogólnie wytłumaczyć wybrane koncepcje strategicznego zarządzania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/08_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania w działalności sprzedażowej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technikami pracy kierowniczej i skutecznego działania.
C-3Umiejętności zastosowania technik menedżerskich w sprzedaży.
Treści programoweT-K-2Zarządzanie czasem.
T-K-4Zarządzanie zmianą.
T-K-1Istota zarządzania pracą kierowniczą.
T-K-5Zarządzanie sobą.
T-K-3Zarządzanie przez wyjątki.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja ustna
S-1Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi.
3,5
4,0
4,5
5,0