Wydział Ekonomiczny - Controlling wspomagany komputerowo
Sylabus przedmiotu Raportowanie wyników:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Controlling wspomagany komputerowo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Raportowanie wyników | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw rachunkowości zarządczej |
W-2 | Znajomość podstawowych funkcjonalności MS Excel |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie słuchaczy z funkcjonalnością aplikacji komputerowych do raportowania |
C-2 | Wykształcenie umiejętności stosowania narzędzi arkusza kalkulacyjnego w raportowaniu wyników |
C-3 | Wykształcenie umiejętności pobierania i przetwarzania danych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeglad funkcji i narzędzi aplikacji Ms Excel w celu ich wykorzystania do tworzenia raportów wewnętrznych | 2 |
T-L-2 | Tworzenie w arkuszu kalkulacyjnym formularzy raportów standardowych | 4 |
T-L-3 | Wykorzystanie prostych i zaawansowanych formuł obliczeniowych do raportowania | 4 |
T-L-4 | Raportowanie wyników i ich wizualizacja na wykresach | 4 |
T-L-5 | Budowanie zapytań bazowych | 4 |
T-L-6 | Pobierania danych z różnych źródeł | 2 |
T-L-7 | Wykorzystanie danych do tworzenia raportów przy użyciu arkusza kalkulacyjnego | 4 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć w tym studiowanie literatury przedmiotu | 36 |
A-L-3 | Przygotowanie projektu z raportowaniem wyników | 60 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metody programowe z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajeciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena osiagnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć |
S-3 | Ocena formująca: Analiza i ocena wykonania projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A11_W01 Słuchacz zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe zasady raportowania wyników | CWK_10-_W01 | — | C-3, C-2, C-1 | T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A11_U01 Słuchacz posiada umiejetności wykorzystania funkcjonalności Excela i innych programów do raportowania wyników | CWK_10-_U02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A11_K01 Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania wybranych zagadnień z raportowania wyników | CWK_10-_K03, CWK_10-_K01, CWK_10-_K02 | — | C-3, C-1, C-2 | T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-7, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A11_W01 Słuchacz zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe zasady raportowania wyników | 2,0 | Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A11_U01 Słuchacz posiada umiejetności wykorzystania funkcjonalności Excela i innych programów do raportowania wyników | 2,0 | Słuchacz nie posiada umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A11_K01 Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania wybranych zagadnień z raportowania wyników | 2,0 | Słuchacz nie posiada zdolności do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć |
3,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć | |
3,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły sa prawidłowe | |
4,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania wszystkich problemów decyzyjnych, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu | |
5,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- Walkenbach J., Excel 2010. Pl Biblia, Helion, Katowice, 2011
- Alexander M. Walkenbach J., Analiza i prezentacja danych w MS Excel, Helion, Katowice, 2011
- Nita B., Sprawozdawczość zarządcza. Analizy i raporty wewnętrzne w controllingu., PWN, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Marcinkowska M., Roczny raport z działań i wyników przedsiebiorstwa, Oficyna Wydawnicza, 2004
- Borowiecki R. Romanowska M. (red.), System informacji strategicznej, Difin, 2001