Wydział Ekonomiczny - Controlling wspomagany komputerowo
Sylabus przedmiotu Rachunkowość zarządcza w krótkoterminowych rachunkach decyzyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Controlling wspomagany komputerowo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rachunkowość zarządcza w krótkoterminowych rachunkach decyzyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość teoretycznych zagadnień z zakresu operacyjnej rachunkowości zarządczej |
C-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy i narzędzi do rozwiązywania krótkookresowych rachunków decyzyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Istota i zakres operacyjnej rachunkowości zarzadczej | 2 |
T-L-2 | Matody i narzędzia operacyjnej rachunkowości zarządczej | 2 |
T-L-3 | Analiza progu rentowności wspomagana komputerowo | 2 |
T-L-4 | Problemowe rachunki decyzyjne | 4 |
T-L-5 | Optymalizacja kosztów i wyników | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach laboratoryjnych i audytoryjnych | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu | 48 |
A-L-3 | Przygotowanie do egzaminu | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności słuchaczy na zajeciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena zrealizowanego zadania laboratoryjnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A09_W01 Słuchacz zna podstawowe cele i zadania operacyjnej rachunkowości zarządczej | CWK_10-_W02 | — | C-2, C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A09_U01 Słuchacz posiada podstawowe umiejętności tworzenia operacyjnych rachunków decyzyjnych przy wykorzystaniu metod rachunkowości zarządczej i narzędzia programowego Excel | CWK_10-_U01 | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A09_K01 Słuchacz posiada zdolność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów operacyjnego zarządzania | CWK_10-_K03, CWK_10-_K02, CWK_10-_K01 | — | C-2, C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A09_W01 Słuchacz zna podstawowe cele i zadania operacyjnej rachunkowości zarządczej | 2,0 | Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A09_U01 Słuchacz posiada podstawowe umiejętności tworzenia operacyjnych rachunków decyzyjnych przy wykorzystaniu metod rachunkowości zarządczej i narzędzia programowego Excel | 2,0 | Słuchacz nie posiada podstawowych umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Sluchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Sluchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A09_K01 Słuchacz posiada zdolność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów operacyjnego zarządzania | 2,0 | Słuchacz nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć | |
3,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania wszystkich problemów decyzyjnych, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania problemu | |
5,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- Kiziukiewicz T. (red.), Rachunkowośc zarządcza, Ekspert, Wrocław, 2012
- Walkenbach J., Excel Pl Biblia, Helion, Katowice, 2011
- T. Kiziukiewicz (red), Rachunkowość zarządcza. Zadania i rozwiązania cz. II, Ekspert, Wrocław, 2012
Literatura dodatkowa
- Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa, 2014
- Świderska G.K. (red.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, T.I i II, Difin, Warszawa, 2006