Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Controlling wspomagany komputerowo

Sylabus przedmiotu Controlling projektów wspomagany komputerowo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Controlling wspomagany komputerowo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Controlling projektów wspomagany komputerowo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 8 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość rachunku kosztów
W-2Podstawowa znajomość działania Excela

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie planu projektu1
T-L-2Budowa harmonogramu projektu1
T-L-3Kosztorysowanie zasobów1
T-L-4Przydzielenie zasobów do zadań1
T-L-5Tworzenie budżetu projektu1
T-L-6Aktualizacja postępu prac projektu1
T-L-7Analiza odchyleń1
T-L-8Raportowanie1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygototowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CWK_10-_A03_W01
Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów wspomaganych komputerowo
CWK_10-_W01C-1, C-2T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-4M-2, M-1S-2, S-1
CWK_10-_A03_W02
Słuchacz zna etapy tworzenia projektów
CWK_10-_W01C-2, C-1T-L-4, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-8, T-L-3, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CWK_10-_A03_U01
Słuchacz potrafi zrealizować projekt controllingowy
CWK_10-_U01C-2, C-1T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-8, T-L-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CWK_10-_A03_K01
Słuchacz posiada zdolność samodzielnego tworzenia projektu controllingowego
CWK_10-_K01, CWK_10-_K03, CWK_10-_K02C-1, C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-8, T-L-6, T-L-7, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CWK_10-_A03_W01
Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów wspomaganych komputerowo
2,0Słuchacz nie zna istoty i zakresu controllingu projektów wspomaganych komputerowo
3,0Słuchacz zna ogólną istotę i zakres controllingu projektów
3,5Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu dobrym
4,5Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu bardzo dobrym
CWK_10-_A03_W02
Słuchacz zna etapy tworzenia projektów
2,0Słuchacz nie zna etapów tworzenia projektów
3,0Słuchacz zna niektóre etapy tworzenia projektów
3,5Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu dobrym
4,5Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CWK_10-_A03_U01
Słuchacz potrafi zrealizować projekt controllingowy
2,0Słuchacz nie potrafi zrealizować controllingu projektu
3,0Słuchacz potrafi wykorzystać podstawowe zasady do przeprowadzenia controllingu projektu
3,5Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CWK_10-_A03_K01
Słuchacz posiada zdolność samodzielnego tworzenia projektu controllingowego
2,0Słuchacz nie posiada zdolności do samodzielnego stworzenia projektu controllingowego
3,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień zwiazanych z tworzeniem projektu controllingowego
3,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu
5,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Łada M. Kozarkiewicz A., Rachunkowość zarządcza i controlling projektów, C.H. Beck, Warszawa, 2007
  2. Niedbała N., Controlling w przedsiebiorstwie zarządzanym przez projekty, Woulters Kluwer, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Nowak E., Strategiczna rachunkowość zarządcza, PWE, 2008
  2. Karmańska A. (red.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie planu projektu1
T-L-2Budowa harmonogramu projektu1
T-L-3Kosztorysowanie zasobów1
T-L-4Przydzielenie zasobów do zadań1
T-L-5Tworzenie budżetu projektu1
T-L-6Aktualizacja postępu prac projektu1
T-L-7Analiza odchyleń1
T-L-8Raportowanie1
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygototowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCWK_10-_A03_W01Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów wspomaganych komputerowo
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCWK_10-_W01Ma wiedzę w zakresie tworzenia systemów informacyjnych na potrzeby zarządzania przy wykorzystaniu narzedzi informatycznych
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych
Treści programoweT-L-5Tworzenie budżetu projektu
T-L-7Analiza odchyleń
T-L-8Raportowanie
T-L-3Kosztorysowanie zasobów
T-L-1Tworzenie planu projektu
T-L-6Aktualizacja postępu prac projektu
T-L-2Budowa harmonogramu projektu
T-L-4Przydzielenie zasobów do zadań
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie zna istoty i zakresu controllingu projektów wspomaganych komputerowo
3,0Słuchacz zna ogólną istotę i zakres controllingu projektów
3,5Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu dobrym
4,5Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCWK_10-_A03_W02Słuchacz zna etapy tworzenia projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCWK_10-_W01Ma wiedzę w zakresie tworzenia systemów informacyjnych na potrzeby zarządzania przy wykorzystaniu narzedzi informatycznych
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych
C-1Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami
Treści programoweT-L-4Przydzielenie zasobów do zadań
T-L-7Analiza odchyleń
T-L-1Tworzenie planu projektu
T-L-6Aktualizacja postępu prac projektu
T-L-2Budowa harmonogramu projektu
T-L-8Raportowanie
T-L-3Kosztorysowanie zasobów
T-L-5Tworzenie budżetu projektu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie zna etapów tworzenia projektów
3,0Słuchacz zna niektóre etapy tworzenia projektów
3,5Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu dobrym
4,5Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCWK_10-_A03_U01Słuchacz potrafi zrealizować projekt controllingowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCWK_10-_U01Potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do tworzenia systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych
C-1Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami
Treści programoweT-L-6Aktualizacja postępu prac projektu
T-L-1Tworzenie planu projektu
T-L-7Analiza odchyleń
T-L-4Przydzielenie zasobów do zadań
T-L-5Tworzenie budżetu projektu
T-L-2Budowa harmonogramu projektu
T-L-8Raportowanie
T-L-3Kosztorysowanie zasobów
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi zrealizować controllingu projektu
3,0Słuchacz potrafi wykorzystać podstawowe zasady do przeprowadzenia controllingu projektu
3,5Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu dobrym
4,5Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCWK_10-_A03_K01Słuchacz posiada zdolność samodzielnego tworzenia projektu controllingowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCWK_10-_K01Potrafi korzystać z informacji w celu realizacji funkcji rachunkowości finansowej i zarządczej
CWK_10-_K03Ma świadomość konieczności ustawicznej aktualizacji wiedzy
CWK_10-_K02Potrafi współpracować z użytkownikami informacji z rachunkowości
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych
Treści programoweT-L-4Przydzielenie zasobów do zadań
T-L-3Kosztorysowanie zasobów
T-L-5Tworzenie budżetu projektu
T-L-2Budowa harmonogramu projektu
T-L-8Raportowanie
T-L-6Aktualizacja postępu prac projektu
T-L-7Analiza odchyleń
T-L-1Tworzenie planu projektu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada zdolności do samodzielnego stworzenia projektu controllingowego
3,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień zwiazanych z tworzeniem projektu controllingowego
3,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu
5,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości