Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość budżetowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sprawozdawczość budżetowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teresa Sadowska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teresa Sadowska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczne posiadanie wiedzy początkowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z wymogami formalno-organizacyjnymi rocznej sprawozdawczości budżetowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres sprawozdawczości budżetowej. | 1 |
T-W-2 | Sprawozdania budżetowe | 1 |
T-W-3 | Sprawozdania w zakresie operacji finansowych. | 1 |
T-W-4 | Sprawozdania GUS. | 1 |
T-W-5 | Przydatność sprawozdawczości budżetowej w zarządzaniu jednostką budżetową. | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza przypadków |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_W01 Słuchacz zna elementy sprawozdania budżetowego. Student zna zasady ustalania wartości poszczególnych pozycji sprawozdań budżetowych. | AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_U01 Słuchacz potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki budżetowej. | AW_10A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_K01 Słuchacz posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_W01 Słuchacz zna elementy sprawozdania budżetowego. Student zna zasady ustalania wartości poszczególnych pozycji sprawozdań budżetowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_U01 Słuchacz potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki budżetowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A6_K01 Słuchacz posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Helin A., Sprawozdanie finansowe według MSSF, C.H.Beck, Warszawa, 2006
- Świderska G.K., Wiecław W., Sprawozdanie finansowe bez tajemnic, Difin, Warszawa, 2006
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 w sprawie sprawozdawczości budżetowej, Dz. U. z 2010, nr 20, poz. 103., Warszawa, 2010