Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Audyt funduszy Unii Europejskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyt funduszy Unii Europejskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczna wiedza początkowa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Programy strukturalne UE. | 1 |
T-W-2 | Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych. | 2 |
T-W-3 | Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych. | 2 |
T-W-4 | Istota audytu funduszy unijnych. | 1 |
T-W-5 | System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych. | 2 |
T-W-6 | Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 10 |
A-W-2 | Stosowanie literatury przedmiotu. | 40 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy. |
M-2 | ćwiczenia przecmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_W01 Student zna regulacje prawne i instytucje zajmujące się audytem funduszy unijnych. | AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
AW_10A_WEk/PD/A16_W02 Student zna zakres audytu funduszy unijnych. | AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_U01 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczna i zidentyfikować źródła danych do analizowania kokretnych pricesów i zjawisk gospodarczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych. | AW_10A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_K01 Student umie uczestniczyć w budowaniu projektów gospodarczych, zna aspekty ekonomiczne tej działalności. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_W01 Student zna regulacje prawne i instytucje zajmujące się audytem funduszy unijnych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. | |
AW_10A_WEk/PD/A16_W02 Student zna zakres audytu funduszy unijnych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_U01 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczna i zidentyfikować źródła danych do analizowania kokretnych pricesów i zjawisk gospodarczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A16_K01 Student umie uczestniczyć w budowaniu projektów gospodarczych, zna aspekty ekonomiczne tej działalności. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Winiarska K., Teoretyczne i praktyczne aspekty audytu wewnętrznego, Difin, Warszawa, 2008
- Trocki M., Grucz B., Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa, 2007