Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Plener plastyczno-projektowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plener plastyczno-projektowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>, Szymon Olbrychowski <solbrychowski@zut.edu.pl>, Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenia wynikajace z planu studiów - przedmioty wchodzące w skład kształcenia podstawowego i kierunkowego. |
W-2 | Brak przeciwskazań zdrowotnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętnośći twórczej pracy; poszukiwań i eksperymentów w zróżnicowanym otoczeniu. |
C-2 | Świadome łączenie wiedzy z praktyką w zmiennych warunkach plenerowych. |
C-3 | Przygotowanie do harmonijnej i efektywnej współpracy w zespole z uwzględnieniem zróżnicowanych warunków otoczenia. |
C-4 | Ugruntowanie umiejętności prezentacji swoich koncepcji twórczych na forum publicznym w oryginalnej formie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Wstępne omówienie zadań plastyczno - projektowych.Wizja lokalna otoczenia oraz zakresu inspiracji do realizacji projektowej. | 2 |
T-T-2 | Realizacja projektów - seria szkiców fazy projektowej. Zastosowanie zróżnicowanych technik rysunkowych i malarskich. Format A3. | 0 |
T-T-3 | Realizacja zadań plenerowych - opracowanie koncepcji realizacji, wizualizacja oraz dobór materiałów i techniki wykonania. Konsultacje,analiza pracy własnej i zespołowej. | 0 |
T-T-4 | Realizacja w plenerze. Przygotowanie do prezentacji w warunkach plenerowych. Dokumentacja. | 0 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach plenerowych | 100 |
A-T-2 | Aktywne uczestnictwo w korektach. | 20 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny, pogadanka, anegdota. |
M-2 | Metoda aktywizująca - metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Metoda eksponująca - pokaz polączony z przeżyciem. |
M-4 | Metoda praktyczna - pokaz, ćwiczenia, symulacja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Osobiste zaangażowanie i postępy w pracy studenta. Ocena trafności i skali trudności przy wykonywaniu ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wynik osobistego zaangażowania studenta, zgodność projektów z realizacją. Umiejętnośc pracy w zespole oraz publicznej prezentacji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E01_W01 w zróżnicowanych warunkach potrafi w sposób umiejetny wybrać właściwe środki ekspresji i podbudować je umiejętnościami warsztatowymi | Wz_2A_W01 | A2_W08 | C-1, C-2, C-3 | T-T-1, T-T-2, T-T-3 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Wz_2A_E01_W03 zdeterminowany otoczeniem oraz czasem w sposób umiejetny łączy wiedzę z praktyką | Wz_2A_W03 | A2_W11 | C-1, C-2 | T-T-2, T-T-3, T-T-4 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E01_U01 samodzielnie w sposób metodycznyw oparciu o koncepcje potrafi zrealizować prace plastyczne | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-1, C-2, C-3 | T-T-1, T-T-2, T-T-3, T-T-4 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Wz_2A_E01_U10 potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych i zespołowych projektów w zróżnicowanych warunkach wystawienniczych | Wz_2A_U10 | A2_U20 | C-4 | T-T-3, T-T-4 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_E01_K02 w warunkach ograniczonego dostępu do informacji potrafi zorganizowac swój warszatat wzbogacając go o nowe środki wypowiedzi, które podbudowane są własną inwencją oraz wymianą doświadczeń współpracowników | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-1, C-3 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E01_W01 w zróżnicowanych warunkach potrafi w sposób umiejetny wybrać właściwe środki ekspresji i podbudować je umiejętnościami warsztatowymi | 2,0 | student nie realizuje zadań plenerowych, nie stawia sie na korekty,bez uprzedzenia opuszcza plener |
3,0 | student w minimalnym zakresie realizuje zadania określone w programie pleneru,nieregularnie w sposób sporadyczny uczestniczy w omawianiu projektów oraz ich realizacji i prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | student w oparciu o właściwy dobór srodków ekspresji w sposób wyczerpujący potrafi rozwiązać zadania plenerowe | |
4,5 | ||
5,0 | student wyróżniająco realizuje zadania plenerowe, w sposób przemyślany i ekspresyjny dobiera właściwe srodki wyrazowe | |
Wz_2A_E01_W03 zdeterminowany otoczeniem oraz czasem w sposób umiejetny łączy wiedzę z praktyką | 2,0 | nie realizuje zadań przewidzianych w programie pleneru, nie działa zgodnie z planem pracy |
3,0 | w sposób nieumiejetny organizuje swój warsztat pracy, nie potrafi w sposób logiczny i przemyślany połączyć wiedzy z praktyką | |
3,5 | ||
4,0 | w podstawowym zakresie realizuje zadania przewidziane w programie pleneru, łączy teorię z praktyką, sysytematycznie uczestniczy w korektach | |
4,5 | ||
5,0 | w sposób wyróżniajacy wywiązuje sie z zadań przewidzianych na plenerze, systematycznie i aktywnie uczestniczy w korektach oraz w sposób wyczerpujacy łączy wiedze z praktyką |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E01_U01 samodzielnie w sposób metodycznyw oparciu o koncepcje potrafi zrealizować prace plastyczne | 2,0 | student nie potrafi samodzielnie zrealizowac swojej pracy, nie potrafi łączyć umiejętności kognitywnych z praktyką, |
3,0 | nie potrafi samodzielnie zrealizować swojej koncepcji projektowej, w sposób wybiórczy realizuje projekty,nie posiada dobrego warsztatu, w sposób nieumiejętny dobiera środki wyrazowe | |
3,5 | ||
4,0 | potrafi samodzielnie zrealizować własną koncepcje zadania projektowego, przeprowadzić jej analizę oraz posłużyć się adekwatna techniką | |
4,5 | ||
5,0 | student samodzielnie realizuje swoje konncepcje projektowe, biegle łączy teorię z praktyką, weryfikuje na bieżaco swoją pracę | |
Wz_2A_E01_U10 potrafi dokonać publicznej prezentacji własnych i zespołowych projektów w zróżnicowanych warunkach wystawienniczych | 2,0 | student nie potrafi przygotowac własnej prezentacji publucznej , nie uczestniczy w pracach zespołu |
3,0 | nie jest w pełni przygotowany do samodzielnej prezentacji własnych i grupowych projektów, nie potrafi umiejętnie i samodzielnie dobrać właściwych rozwiązań estetyczno - technicznych | |
3,5 | ||
4,0 | student w sposób zaplanowany dokonuje publicznej prezentacji własnego projektu, potrafi z pomocą prowadzacego oraz wykorzystaniem dostępnych narzędzi przeprowadzić publiczną prezentację | |
4,5 | ||
5,0 | student samodzielnie potrafi zaplanować i przeprowadzić atrakcyjną prezentację własnego lub zespołowego projektu, umiejętnie korzysta i stosuje dostępne srodki wypowiedzi oraz prezentacji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_E01_K02 w warunkach ograniczonego dostępu do informacji potrafi zorganizowac swój warszatat wzbogacając go o nowe środki wypowiedzi, które podbudowane są własną inwencją oraz wymianą doświadczeń współpracowników | 2,0 | student nie wykorzystuje umiejetności nabytych w toku studiów, nie potrafi lub nie chce zorganizować swojego warsztatu, nie jest zainteresowany wymianą doświadczeń z otoczeniem |
3,0 | w sposób mało samodzielny korzysta z umiejętności nabytych w trakcie studiów, mało efektywnie potrafi zorganizować swój warsztat , w stopniu miernym korzysta z doświadczeń i uwag współpracowników | |
3,5 | ||
4,0 | w sposób prawidłowy realizuje swoje prace, wzbogacając jednoczesnie swój warsztat o własną inwencję oraz aktywną wymianę doświadczeń z otoczeniem | |
4,5 | ||
5,0 | student bez zarzutu w sposób wyróżniający wykorzystuje kognitywne myślenie łącząc je w umiejętny sposób z praktyką, służy pomocą pozostałym, jego prace posidają cechy innowacyjne |
Literatura podstawowa
- R.Morris, Projektowanie produktu, PWN, Warszawa, 2009
- L.Slack, Czym jest wzornictwo?, ABE, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- K.Fog, Ch.Budtz, P.Munch, S.Blanchette, Storytelling, Saatchi & Saatchi, Warszawa, 2011
- B. Foisil - Penther, C.Chamont, Crazy design, Vivays Publishing, Cambrige, 2010
- Rebecca Proctor, 1000 New eco designs and wherw to find them., Laurence King, 2009
- Jenifer Hudson, 1000 new designs 2, Laurence King, 2010
- Bjarki Hallgrimson, Prototyping and Modelmaking for Product Design, Laurence King Publishing, 2010