Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie usług:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Wzornictwo systemów informatycznych | ||
Przedmiot | Projektowanie usług | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartłomiej Małachowski <Bartlomiej.Malachowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia | 5 |
T-L-2 | Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego | 3 |
T-L-3 | Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie | 3 |
T-L-4 | Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking | 4 |
T-L-5 | Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego | 5 |
T-L-6 | Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Projekt zespołowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C14_W01 W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług. | Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C14_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C14_W01 W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie współczesne podejście do projetowania usług | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C14_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi | 2,0 | |
3,0 | Umie zdefiniować koncepcję i określić ramy realizacji dowolnej usługi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Service Design (przykład projektowania formy wydawniczej publikacji branżowej), 2013, http://thisisservicedesignthinking.com/
- Service Design w Oslo, 2013, http://csi.nhh.no/about/
- Design managament in Politechnika di Milano, 2013, http://www.design.polimi.it/prodotto-innovazione/?lang=en