Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Pracownia sztuk wizualnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia sztuk wizualnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Arkadiusz Marcinkowski <amarcinkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 4,01,00zaliczenie
projektyP2 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejetnosci w zakresie zaawansowanego projektowania komunikacji wizualnej.Posługiwanie sie oprogramowaniem graficznym na poziomie bardzodobrym. (adobe ilustrator,photoshop, indesign) Wiedza i umiejetnosci w zakresie zaawansowanego projektowania projektowania założeń pomnikowych i monumentów
W-2Bardzo dobra znajomosc oprogramowania do grafiki wektorowej i bitmapowej (pakiet adobe) Bardzo dobra znajomosc metodologii projektowania przestrzennego.
W-3Znajomosc oprogramowania do edycji ksiazek (quark, adobe indesign),znajomosc oprogramowania do tworzenia stron www. Tworzenie idei projektowych i koncepcji projektowania w przestrzeni publicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1• wypowiedzi graficzne w formie kreacji wyobrazni metaforycznej • umiejetnosc wykreowania skrotu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia tworzenia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • kracja i analiza funkcji użytkowej plakatu oraz roznych grafiki wydawniczej • typografia jako nowy twór • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3Swobodne i kreatywne poruszanie się we współczesnych ideach projektowania założeń pomnikowych i monumentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych30
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
60
projekty
T-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.30
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wprowadzający do poszczególnych ćwiczeń projektowych
M-2Wykład problemowy, uzupełnia w. informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena stopnia wypełnienia założeń projektu oraz twórczego poziomu rozwiazania problemu
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_2A_W08A2_W08C-1T-P-1, T-P-1M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_2A_U01, Wz_2A_U02A2_U11, A2_U12, A2_U14C-1, C-2T-P-1M-3, M-4S-1
Wz_2A_C13_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_2A_U08A2_U17C-2T-P-1M-4S-3
Wz_2A_C13_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
Wz_2A_U10A2_U20C-1T-P-1, T-P-1M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C13_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_2A_K01A2_K01C-2T-P-1, T-P-1M-3, M-4, M-5S-3
Wz_2A_C13_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_2A_K02A2_K02C-2T-P-1M-3, M-4, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0Nie opanowal w stopniu zadawalajacym zagadnien dotyczacych liternictwa, grafiki bitmapowej i rastrowej oraz umiejetnosci tworzenia identyfikacji wizualnej. Nie posiadl wiedzy poligraficznej.
3,0Opanowal na poziomie podstawowym problemy dotyczace grafiki rastrowej i wektorowej. W stopniu podstawowym orientuje sie w poligrafii..
3,5
4,0Swiadomie potrafi stworzyc identyfikacje wizualna oraz w stopniu zadawalajacym posluguje sie zagadnieniami grafiki bitmapowej oraz wektorowej. W stopniu wystarczajacym orientuje sie w poligrafii..
4,5
5,0Student posiada pelna umiejetnosc kreacji. Biegle opanowal zagadnienia poruszane na przedmiocie. Zna bardzo dobrze zagadnienia poligraficzne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Nie potrafi tworzyć komunikatu wizualnego, nie posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
3,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualnew stopniu dobrym, w tym posiada wystarczajace umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym i wykonawczym.
4,5
5,0Potrafi w stopniu bardzo dobrym tworzyć komunikaty wizualne, posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
Wz_2A_C13_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0Nie potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Nie umie poprawnie przygotować swojej realizacje oraz nie jest gotowy do udzialu w wystawach zbiorowych i indywidualnych.
3,0W stopniu podstawowym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; w stopniu podstawowym umie poprawnie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Dobrze przygotowuje swoje realizacje moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
Wz_2A_C13_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
2,0Nie potrafi przygotować publicznej prezentacji własnych dokonań oraz nie umie prezentować projektow.
3,0W stopniu podstawowym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, wzglednie umie prezentować projekty z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu.
3,5
4,0W stopni dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, umie prezentować swoje projekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C13_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
Wz_2A_C13_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności

Literatura podstawowa

  1. Bo Bergstroem, Komunikacja wizualna, 2011
  2. S. Heller, M. Ilić, Anatomia projektu, 2008
  3. Q. Newark, Design i grafika dzisia;j, 2008
  4. A. Twemlow, Czemu służy grafika użytkowa?, 2004
  5. D. Millman, The Essential Principles of Graphic Design, 1995
  6. David Bernstein, Billboard – sztuka otwartej przestrzeni, 2011
  7. Tony Richardson, Nikos Stangos, KIERUNKI I TENDENCJE SZTUKI NOWOCZESNEJ, 2007
  8. Ernst Gombrich, Sztuka i złudzenie, PIW, W-wa, 1981

Literatura dodatkowa

  1. R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, 1999
  2. T. Pierce, The International Pictograms Standard, 2004
  3. Gavin Ambrose, Paul Harris, Layout, zasady/kompozycja/zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
  4. David Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy, WIG-Press, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych30
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.30
T-P-2Projektowanie przestrzenne założeń pomnikowych i monumentów 1. Treści ogólne - ćwiczenia polegające na twórczym i wszechstronnym operowaniu modelami przestrzennymi w kształtowaniu koncepcji projektowych. Zdobywanie praktycznych doświadczeń techniologiczno - warsztatowych. Badanie i sprawdzanie idei projektowych w realizacji modelowej. Wpływ uwarunkowań technologicznych na kształt formy. a) metodologia projektowania. Świadomość koncepcyjna, b)rodzaje poziomów i rys historyczny, c) idee projektowe, koncepcje, d) upamiętnienie - teorie, klkasyfikacja, e) modele przestrzenne, f) projektowanie modeli z brył i płaszczyzn, g) analiza, wnioski, ocena30
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca własna nad projektem60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W08ma pogłębioną wiedzę w obszarze współczesnych metod wytwarzania przemysłowego; zna i rozumie uwarunkowania technologiczne oraz rozumie znaczenie ekonomiki produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1• wypowiedzi graficzne w formie kreacji wyobrazni metaforycznej • umiejetnosc wykreowania skrotu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia tworzenia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.
T-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wprowadzający do poszczególnych ćwiczeń projektowych
M-2Wykład problemowy, uzupełnia w. informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanowal w stopniu zadawalajacym zagadnien dotyczacych liternictwa, grafiki bitmapowej i rastrowej oraz umiejetnosci tworzenia identyfikacji wizualnej. Nie posiadl wiedzy poligraficznej.
3,0Opanowal na poziomie podstawowym problemy dotyczace grafiki rastrowej i wektorowej. W stopniu podstawowym orientuje sie w poligrafii..
3,5
4,0Swiadomie potrafi stworzyc identyfikacje wizualna oraz w stopniu zadawalajacym posluguje sie zagadnieniami grafiki bitmapowej oraz wektorowej. W stopniu wystarczajacym orientuje sie w poligrafii..
4,5
5,0Student posiada pelna umiejetnosc kreacji. Biegle opanowal zagadnienia poruszane na przedmiocie. Zna bardzo dobrze zagadnienia poligraficzne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U01potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Wz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
A2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1• wypowiedzi graficzne w formie kreacji wyobrazni metaforycznej • umiejetnosc wykreowania skrotu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia tworzenia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • kracja i analiza funkcji użytkowej plakatu oraz roznych grafiki wydawniczej • typografia jako nowy twór • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi tworzyć komunikatu wizualnego, nie posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
3,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualne w stopniu podstawowym, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym w stopniu podstawowym.
3,5
4,0Potrafi tworzyć komunikaty wizualnew stopniu dobrym, w tym posiada wystarczajace umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym i wykonawczym.
4,5
5,0Potrafi w stopniu bardzo dobrym tworzyć komunikaty wizualne, posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie poprawnie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U08posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U17posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • kracja i analiza funkcji użytkowej plakatu oraz roznych grafiki wydawniczej • typografia jako nowy twór • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
Treści programoweT-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Nie umie poprawnie przygotować swojej realizacje oraz nie jest gotowy do udzialu w wystawach zbiorowych i indywidualnych.
3,0W stopniu podstawowym potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; w stopniu podstawowym umie poprawnie przygotować swoje realizacje.
3,5
4,0Dobrze przygotowuje swoje realizacje moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
4,5
5,0Potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; Bardzo dobrze umie przygotować swoje realizacje i moze wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_U03potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U20w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi
Cel przedmiotuC-1• wypowiedzi graficzne w formie kreacji wyobrazni metaforycznej • umiejetnosc wykreowania skrotu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia tworzenia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.
T-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena stopnia zrealizowania wszystkich ćwiczen przewidzianych programem pracowni. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangazowanie, umiejetność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę od 0,5 do 1 stopnia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena stopnia wypełnienia założeń projektu oraz twórczego poziomu rozwiazania problemu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przygotować publicznej prezentacji własnych dokonań oraz nie umie prezentować projektow.
3,0W stopniu podstawowym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, wzglednie umie prezentować projekty z wykorzystaniem współcześnie przyjętych środków przekazu.
3,5
4,0W stopni dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań.
4,5
5,0W stopniu bardzo dobrym potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, umie prezentować swoje projekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi jak i kulturowymi); inspiruje otoczenie, poszukuje innowacyjnych rozwiązań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • kracja i analiza funkcji użytkowej plakatu oraz roznych grafiki wydawniczej • typografia jako nowy twór • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłebione wprowadzenia do cwiczen) – tworzenie i spolszczanie typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znak.w; pojecia i problemy grafiki reklamowej i system.w identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twlrczosci artystycznej. Cwiczenia:, (projekty) –typografia spolszczanie, wstep do własnego kroju pisma;˛rodziny i systemy znaku w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatow reklamowych; analiza i budowanie systemu w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego, portfolia.
T-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C13_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • kracja i analiza funkcji użytkowej plakatu oraz roznych grafiki wydawniczej • typografia jako nowy twór • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
Treści programoweT-P-1Wykłady: – pojecia i problemy liternictwa i typografii; storring w kreacji marki; pojecia i problemy grafiki reklamowej i systemow identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej tw.rczosci artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – typografia – własny krój, rodziny i systemy znak.w w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie system.w identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkurs.w graficznych (na logo czy identyfikacje wizualna); ekspresja własnej osobowosci artystycznej w tw.rczosci w zakresie unikatowych wydawnictw (ksiazka artystyczna) i plakatu autorskiego. Tworzenie aplikacji w zadaniach zespołowych
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów (w tym projektów zespołowych) zawierająca elementy symulacji
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności